torsdag, februari 24

Sista helvetesdagen

ÄNTLIGEN torsdag.. Nu ska man bara ta sig igenom morgondagen sen är det bannemig fredag igen. Underbart! Den där efterlängtade fredagen. Åh, vad jag tycker om den!

Idag var en tuff men bra dag! Jag började dagen med 3h sovmorgon. Ni kan inte förstå hur skönt det var att få sova 3h extra. Första gången på väääääääldigt länge så kunde jag känna mig någorlunda utvilad! Underbar känsla. Klockan började närma sig 09:00 och doktorn väntade på mig. jag satte på mig mina nya "indianskor" (som jag kallar dom) och resterande ytterkläder och traskade vidare till Vårdcentralen som endast ligger ca 50 m bort. Efter 30 min så var det klart. "Vi hittar inget fel på dig. Du har nog IBS. Du måste varva ner, stressa mindre. Boka inte in massa saker utan ta det lugnt. Trappa ner på ditt tränande. Gå och lägg dig i tid, du behöver sömn. Ät regelbundet. Bla bla bla" Jag är så trött på att få dom svaren hela tiden. Allt jag är ute efter ar att kunna äta som en normal människa utan att få fruktansvärt ont i magen och bli illamående. Ska det vara så jäkla svårt? "Vi kan inte göra mer. Du måste sluta stressa". Doktor jävel..

Solen sken och jag cyklade senare vidare till tåget som skulle ta mig till arbetet. Underbar dag! jag kände mig pigg och jag njöt (kryss i taket) av att sitta på tåget och bara titta ut på det fina vädret. jag arbetade fram till kl 17:00. Det var ca 6 månader sedan jag arbetade så sent. Sjuhelsickes vad det ringde. Det var mellan 6-9 personer i kö HELA tiden. Det är inte normalt. Det brukar vara absolut max 5 personer på fm, då jag arbetar vanligtvis. Det var en tuff eftermiddag men jag tog mig igenom den. Nu sitter jag i soffan. jag har kokat bulgur till middag, tillsammans med lite tonfisk och ruccola. Ja jag vet, det låter inte så gott, men det är faktiskt gott, billigt och nyttigt!

Ikväll är det säsongsstart av Lyxfällan, mitt absoluta favoritprogram! Gissa vem som kommer sitta fastklistrad vid tv:n ikväll kl 21:00! :)

Nu är det bara 21 dagar kvar tills min man kommer hem! BARA 21 dagar. Endast tre ynkliga veckor kvar. Kan ni förstå det? Den längsta väntan är snart över. Sen är han hemma i TRE hela veckor (förhoppningsvis). Sen ska han bara vara borta i 4 veckor därefter, om jag minns rätt. Sen kommer han hem för GOTT!! Det är svårt att förklara i ord, svårt att förklara efter att jag har skrivit samma sak varenda gång, men... Jag älskar verkligen denna pojk! Så ofantligt mycket. <3


Inga kommentarer: