tisdag, februari 15

Bollplank

Varenda gång jag cyklar & traskar till jobb under en veckas period så har det blåst så otroligt mycket. Inte nog med att det redan är minusgrader så ska det ta mig fan blåsa också. Jag trodde ett tag att våren var på väg, till den dagen då det började SNÖA igen. Och det var minsann inte lite heller.. Nåväl, snön har töat bort DOCK förvandlats till massor av is (först slask och nu is). Igår när jag precis var framme till träningen, skulle banka på dörren, så *swisch* så föll jag omkull. Gummistövlar och is är kanske inte den perfekta kombinationen? Ont gjorde det iaf. Trots smärtor i svanskotan och skrapsår på händerna så vann mitt lag alla tävlingar och stafetter. Det måste vara tack vare mig! Ingen är så bra som mig! Jag kan inte hjälpa det :)

Jag älskar volleyboll. Jag har verkligen skit svårt att lägga ner den sporten. Den sporten är mitt liv. Jag kan inte leva utan den. Trots att det inte är samma glöd, glädje eller jävlar-anamma längre så spelar jag fortfarande. Utvecklingen ligger på hyllan, vilket jag inte vill. Jag vill utvecklas, gå på utbildningar och även utbilda mig inom tränarrollen. Jag skulle mycket väl kunna bli tränare inom volleyboll. Men det är det här med tiden. Jag har faktiskt inte tiden eller orken att sitta och planera träningar om kvällarna. Orken kommer nog längre fram. man kanske kunde dela på ansvaret? Varför diskuterar jag detta ämnet överhuvudtaget när vi endast har ETT lag i föreningen? Det är ju inte ens uppe i diskussion att skapa ett nytt B-lag. Nåväl, drömma kan man väl? Ni får agera mitt bollplank. OM jag hade fått välja, om avståndet hade varit rimligt och om det hade funnits mer tid så hade jag tränat med både YVK och Svedala. Jag vill spela YVK dels pga av att SG spelar där (trivs svin bra med henne bredvid mig på planen. Vi är bra på att peppa varandra och finna det där jävlar-anammat) och samt för att tjejerna är så goa och glada. Den glädjen saknar jag! Jag vill spela i Svedala för att jag kände att jag kan utvecklas där. Man får hjälp, dom vill att man ska utvecklas. Tränaren L är bra! Hur ska jag gööööööööra?

Have a nice day!

Inga kommentarer: