måndag, februari 21

Löfte

Den gångna helgen blev verkligen en vilohelg! Och jag som har längtat så efter det. Det var skönt! Dock har jag haft problem med att sova. I fredags somnade jag inte förrän kl 5 på morgonen och i lördags så somnade jag väl runt 3-4 tiden. Jobbiga tider, men snart är det över..

I lördags hälsade jag på Lillkillen, världens sötaste lilla Jonathan! Stor har han blivit också den snorungen (han var förkyld). Massa slemmiga pussar och kramar, det gillar vi ;) kan har snart lärt sig att leka kurragömma på riktigt. Han har hittat bra gömställen, bl a i garderoben, men han är inte lika bra på att gömma sig då han gärna berättar vart han är. "Meeemmi, pom pom!" och så viftar han med händerna bakom garderobsdörren som står på glänt. Söta unge!

I lördags så var jag uppe kl 9, trots att jag somnade kl 5. Jag kunde inte somna om så jag hoppade in i duschen och gjorde mig i ordning för att gå en runda på stan. Jag hade fått guldbonus på H&M så jag tänkte att jag kan kila in där och se om där är något intresant. Och konstigt nog så var där inte så jätte mycket som intresserade mig. jag brukar annars alltid hitta någonting på H&M. Det innebar att jag t.o.m har bonus kvar att nyttja :) Jag sparar dom tills jag hittar någonting som jag verkligen vill ha! Smarta lilla jag..
Samma morgon så slog jag en signal till MMS och hörde om hon ville ta en fika. Hon skulle in om en sväng till sin optiker och lämna sina glasögon, men därefter så fikade vi - Jag, MMS och hennes sambo ME. Det blev en VÄLDIGT god kladdkaka på D. Jag har saknat MMS och vårt skitsnack! Hon betyder mycket för mig!
Efter fikan så promenerade jag lite till på stan, gick in en runda på BOKBOK och gjorde några fynd där. Jag är nöjd! Nu ska det inte shoppas mer denna månaden. Check!

Jag har ätit en sjuhelsickes massa godis i helgen och jag har massor av ångest nu i efterhand. Och jag åt t.o.m pizza igår kväll. Varför? Det var inte så gott som jag minns att det var. Eller så är det som så att det är mycket godare när man äter det med vänner helt enkelt. Nu har jag tagit beslut om att jag ska sluta upp med sådant tjafs. Nu får det minsann vara ett slut på det! Jag vill dock ha någonting som är "godkänt" att äta/dricka. Vad skulle det kunna vara? Ge mig alternativ.. Jag funderade på Coca Cola, jag får endast dricka Coca Cola om jag är godis sugen m.m. Oj, detta kommer vara en tuff utmaning för mig, världens största godismonster.

Denna veckan är lika hektisk som förra. Jag är expert på att boka upp mig! När ska jag bli klar med Redovisningen?
Måndag:
Till Lund för att byta mina byxor. Möjligvis hinna med en fika med CS (hoppas på det iaf).
På kvällen blir det träning som börjar kl 19.00 i vanlig ordning. Hoppas jag hinner.
Tisdag:
Stressa till staden Y för att besiktiga min gamla lägenhet, som jag nu äntligen har blivit av med.
Sedan lämna en del saker till min föredetta hyresgäst Sova i staden Y.
Onsdag:
Kuratorn och sedan träning.
Torsdag:
Ska jag till doktorn på fm, vilket innebär att jag ska arbeta till kl 17 denna dag. Inget jag ser frame mot.
Fredag:
Spela innebandy och volleyboll tillsammans med min vän LN från volleybollen, tillsammans med hennes vänner och bekanta. Det ska bli lajbans.
Lördag:
inget bestämt ännu (vad jag vet).
Söndag:
Hemmamatch och missar FF-tränigen.
Hektiskt!

Jag har en hel del jag skulle vilja skriva men jag känner inte för att publicera det och jag känner att det inte riktigt är läge för det. Jag önskar er en fortsatt trevlig dag. Nu ska jag sätta igång med arbetet här och försöka få upp värmen i kroppen. Det är djävulusiskt kallt här!

24 dagar kvar!

Inga kommentarer: