fredag, februari 4

Fredagkväll

Jag vill börja med att säga att jag är stört förälskad i en sjal/scarfs som jag fick låna av Sara. I really do looove it!

Detta är mitt tredje inlägg idag. Märks det att jag har ångest över min icke-planerade kväll?

Äntligen har den efterlängtade fredagen kommit. Jag sitter i soffan sedan 4 timmar tillbaka och gör absolut ingenting mer än att trycka på datorn med tv:n i bakgrunden. Nu sitter jag med en ångest som stiger upp över öronen. Jag tycker inte det är ok att sitta i en soffa en hel FREDAGkväll och inte göra något vettigt alls. Men å andra sidan så finns det heller ingenting som man kan hitta på med. Monika pluggar, Cissi jobbar, Mia svarade inte i telefonen (har för mig att dom skulle göra någonting), herr & fru Larsson var nog hemma men jag orkade inte riktigt krångla med bil/garage, Malin bor för långt bort och Sara är inte hemma, Städa orkar jag inte! Jag ska dessutom upp tidigt imorgon eftersom jag ska agera flytt- och packhjälp imorgon åt mormor & morfar. Dom ska flytta från deras stora hus till en lägenhet i samma by. Jag tror det kommer bli jätte bra för dom! Jag känner just nu att jag orkar verkligen inte stiga upp tidigt och sitta på en buss i 1,5 timme för att ta mig dit, för att sedan bära och kånka på möbler. Jag behöver sovmorgon! Det räcker att jag har 2-3 h pendeltid om dagarna annars. Det finns en önskan att där är någon kändis där så att jag slipper stå själv med alla lådor etc. En sak som dock är bra, det är att jag numer kan bära med mig min nya, fina och smidiga dator på bussen. Då jag kika på mina Top Model program utan att jag fylls av ångest!

Klockan är bara 22:10 nu och jag känner mig rastlös. jag kan inte lägga mig redan, jag är ju pigg. Ikväll hade det varit perfekt med en liten Patrik här hemma att mysa med. Laga god mat, ljusen är tända, sitta vid bordet och äta maten så att det blir det där lilla extra på "tu man hand", tåflörta, snacka skit, lite pussar då och då, film med mys i soffan, fortfarande massa ljus tända (och disken tar jag nästa dag). Bara såna där kvällar då man bara kan "vara" och "finnas". Det är så tråkigt och jobbigt att vara ensam..

Inga kommentarer: