tisdag, februari 22

Första dagen avklarad.

Första dagen avklarad.

En äckligt jäkla jobbig dag på jobb igår. Usch! Jag tog mig dock igenom den. Efter jobb var det dags att stressa vidare till tåget som skulle ta mig till staden L, där jag skulle byta mina byxor som jag inte kunde andas i. Men.. det blev inget byte utan jag lämnade tillbaka byxorna helt och hållet istället!! Nu i efterhand ångrar jag det, eftersom jag verkligen älskar dom. Dock älskar plånboken mig ännu mer nu. Istället köpte jag en liten enkel tröja för endast 149 kr.
CS - Du vet den beiga tröjan som vi båda var intresserad av? Den fanns i XS nu, men den gjorde sig inte lika snygg på kroppen som den gjorde sig på bordet. Så det blev minsann inget köp av den heller.

Min tanke var att jag skulle hinna in om TGR och köpa min älskade spargris som jag har hittat. Den är EXAKT en sådan som jag vill ha. Jag bad istället CS att springa in om där en dag i veckan! Så förhoppningsvis så äger jag en spargris i slutet på veckan. Glaaaaaad!

Stressa vidare till andra tåget som sedan skulle ta mig hem. Mina fötter ömmade. (Jag kan inte gå fort i mina skor. Det fungerar inte. Jag får så jäkla ont i trampdynorna). Och dessa jäkla kullerstenar gjorde minsann inte saken bättre. Åh! Nåväl, till slut satt jag på ett TRÅNGT jäkla tåg. Varför händer det ALLTID att dom endast ha 1 tågset när jag ska åka från staden L? Det innebär att man inte får någon sittplats. Att stå upp på ett tåg i över 1 h, det är inte att rekomendera. Efter ca 10 min resa så flyttar en snäll gubbe på sina saker så att lilla jag och mina ömmande fötter kunde vila oss. Ni anar inte hur skönt det var! Och som pricken över i:et så ringde dessutom PuttePatrik. Han har minsann en bra påverkan på mig! Minsata lilla ord som strömmar ut ur hans söta lilla mun så blir jag så glad! :)

Efter en lång resa med dålig mottagning så var jag till slut hemma. Jag lagade lite sallad och vräkte sedan i mig en heel del godis. Jag måste äta upp allt godis så att jag sedan kan påbörja min icke-äta-godis-diet. Jag ska minsann visa ett och annat att jag kan klara mig utan godis & kakor!

Kvällens träning gick också bra faktiskt! Kändes hur bra som helst. Det har dock kommit fram att min tränare försöker diskret att få mig till att spela passare igen. Jobbigt läge, med tanke på att jag älskar min Libro position. ja ghar ju spelat passare innan, men vi har absolut större nytta av vår nuvarande passare (vår tränare) eftersom hon är längre, dock mer kryckigare. Hon har ständigt ont i ryggen, hennes fingrar värker och hennes fötter är inte lika snabba längre. Det är kanske inte så konstigt om personen börjar närma sig 50års åldern? Nåväl, vi får helt enkelt se vad det blir av mig. Jag är så pass bra på allt så jag hade kunnat spela var fan som helst på planen ju ;) hehe. jag hade dessutom ett litet samtal med min tränare efter träningen gällande min ena lagkamrat som vi numer kakllar "Surkärringen". Hon är inte speciellt omtyckt av någon i laget. Min tränare vet inte heller hur hon ska gå till väga i situationen. Jag undrar vart allt ska sluta...

Dags att arbeta. Senare idag är det dags att besiktiga lägenheten, lämna saker till min föredetta hyresgäst, lite fika där och sedan hem och mysa i min mammas hårda soffa. Min rygg kvider redan!

Inga kommentarer: