fredag, februari 18

Jag spricker!

Godmorgon världen! :)

Vilken underbar dag. Trots snön som har börjat falla ner från himlen. Visst är det märkligt? När man väl är på glatt humör så påverkar inte vädret en så pass mycket som om jag skulle vara... på mitt normala morgonhumör. Nåväl, det är fredag och jag njuter verkligen av tiden på jobb dessa dagar. Ögonblicket då man precis ska packa ihop sina saker, säger "Trevlig helg!" till mina kollegor, klackar ut genom rummet och mot dörren - på väg heeem! Underbart, det finns ingen bättre känsla (eller jo det gör det, men ändå...). Jag älskar mitt & Patriks hem. Vara hemma och pyssla, städa, plocka undan, organisera om bland papper m.m, tända massa ljus och sedan fram med datorn i knät. Därefter är det dags för mys! Så ser min vardag ut när Patrik inte är hemma. Om Patrik hade varit hemma så hade det sett helt annorlunda ut. Då är det mys mys mys som står på schemat. Ibland känner jag mig som ett plåster i arslet, så nära ska jag vara honom hela tiden. Jag näst intill sitter på honom när vi sitter i soffan där hemma. Åh, vad underbart det är. Känna hans närhet, drar fingrarna i hans (numer VÄLDIGT korta) hår, klappa han på kinden, klia han i nacken, hålla hans hand, sitta och titta på honom, hans fina ögon, hans armar, hans rygg.. Oj, nu drömde jag mig visst bort alldeles för mycket! Men ja... ni förstår säkert :)

Som jag skrev i förra inlägget så blev det inte mycket planer denna helgen, inte lika mycket som var planerat iaf. Tråkigt, mycket tråkigt var det eftersom jag såg fram emot tiden tillsammans med SG, FE och FS. Var så längesen vi alla umgicks, like good old times in Y. Jag saknar FS personlighet, hans skämt, hans kramar och den där roliga dialekten som FE och han gör tillsammans. Roliga filurer dom där! Och om man dessutom blandar dom två tillsammans med en flaska jäger, lite vin och gott sällskap så finns det ingen gräns hos dom inte :) SG, min absolut bästaste volleybollkamrat. jag har alltid roligt på plan med henne. Jag vill alltid ge järnet! Mottag, passar henne och... PANG säger hennes bra avslut. Sedan skriker man lite grann och peppar med lite high fives och så - underbart! Hon är världens varmaste och mysiga människa, man kan inte mer än att trivas i hennes sällskap. ¨
Det var tråkigt att dom inte kom, men vi får istället planera in en annan helg! jag hoppas det blir snart.

Istället så ska jag nu få min vilohelg. En efterlängtad och behövlig vilohelg. Jag ska försöka att inte planera in nya saker. Jag är en mästare på att planera in saker, men jag ska verkligen försöka att inte göra det. Det finns dock saker som jag vill och MÅSTE göra:

Vill:
  • Hälsa på Lillkillen, Jonathan och hans föräldrar.
  • Hälsa på herr & fru Larsson
  • Spela handboll ikväll tillsammans med några vänner
  • Fika med en vän från gymnasiet

Sen är tanken att jag inte ska planera in mer.. Dock finns det fler saker som jag hade önskat:

  • Se på mitt förra volleybollag när dom spelar hemma match i M. Dom har match både lördag och söndag om jag inte har missförstått det.
  • Åka en runda in om staden L och byta ett par (SKIT SNYGGA) byxor som jag köpte i onsdags. Jag tror jag skulle vilja testa en storlek större så att man kan andas som en normal individ

Måste:
  • Städa
  • Tvätta
  • Diska
  • Bädda rent
  • Betala räkningar
  • Rensa och slänga onödiga saker

Och mer saker kommer säkert att tillkomma. Kommer jag verkligen få en vilohelg? Vad innebär en vilohelg egentligen? Nåväl, nu ska jag fortsätta här på jobb, nu är det ju bara 6,5 h kvar av denna arbetsdagen! Önska mig lycka till ikväll OM tiden tillåter. Det är inte säkert att jag hinner dit eftersom jag ska fika med min vän efter jobb. Jag har ju dessutom planerat att arbeta över lite idag.

Imorgon kommer förhoppningsvis Patrik ringa mig!! Nu har det gått en vecka utan att jag har hört hans röst. Inte ok!

3 kommentarer:

sara sa...

Miwi, jag fick reda på det eftersom en gammal klasskompis lillasyster är "ambassadör" för Only, hon extrajobbar som modell i vanliga fall & utsågs till skånes ambassadör..

Anonym sa...

Andas är överskattat...

crownleaf sa...

sara: Vissa har det bra!
Anonym: Vill man vara fin så får man lida pin, eller hur är det? Men att testa en annan stl hade väl varit ok?