onsdag, december 1

Dag 2

Nu har 2 heldagar passerat sedan Patrik reste och jag må erkänna att det känns förvånansvärt bra än vad jag trodde det skulle göra, i alla fall änålänge. Jag tror det kommer bli jobbigare längre fram när man upptäcker att han inte kommer hem var helg längre.

Dagen spenderades på ett försent tåg i 3h och sedan på jobb till 14:30. Det blev ingen lunch, jag orkade verkligen inte. Jag valde att sitta framför datorn och kika på hemsidor och njuta av massa nya ideér till lägenheten istället. Hemfärden gick bättre men vi var ändå 30 min försenade. Jag fick då ringa min kurator och informera henne om att jag kunde bli någon minut försenad. När jag väl kom fram så var tiden prick 16:00 tack vare en stressande Emelie. Bra jobbat!

Efter besöket hos kuratorn åkte jag till Jysk (hade checkat in deras hemsida på lunchen). Jag investerade ett par nya gardiner. Dock inte sådana gardiner som jag ville ha från början, utan istället ett par mycket snyggare. Nöjd! Jag skulle även ha en duk (metervara), men det fattades 20 cm för att det skulle täcka bordet. Så någon duk blev det inte! Efter Jysk besökte jag RUSTA och kika på stolsdynorna där. Dom hade ett par skit snygga - svarta. Självklart var dom också slut!

Under tiden jag gick och njöt i affärerna så gick jag lite omvägar i affären för att kika på andra saker som jag egentligen inte skulle ha - det är farligt. Finns massor som man vill investera! Speciellt nu till jul. Vi har en hel del vitt hemma och jag skulle vilja ha något rött som sticker ut. Men å andra sidan så passar inte rött in i vardagsrummet efter alla olika nyanser vi har. En sak som jag irriterar mig på är vår fula fondvägg. Den är blå/grå/vit randig! Gillar inte det! Men man får bita i det sura äpplet :-)

Innan på dagen så fick jag ett mail av min inneboende (i min y-lägenhet) där hon sa upp kontraktet oss emellan. En stor suck kom! Hon har endast 1 kalendermånads uppsägningstid till mig medan jag har 3 månaders uppsägningstid på 1a hands kontraktet. Det betyder att jag kommer få betala dubbla hyror för Jan och Feb. Jag kontaktade dock min hyresvärd och frågade om det fanns någon chans att hitta en ny hyresgäst till den 1 Jan. Och det skulle kunna fungera bra, sa han. Följden av detta betyder då att jag måste vara ute ur min lägenhet innan den 31 Dec. Jippie, ännu mer att stå i...... Detta ville jag inte skulle hända. Speciellt inte nu när det är snö, storm, jultider och sedan nyår på det. Jag har dock funderat en del på det och det kommer bli som så att jag får ta ett ryck på vinden redan nu på fredag. Försöka ta lite bilder på bl a min soffa som jag får sälja på blocket. Jag har kommit fram till att jag inte kan spara allt även om jag hade tyckt att soffan var bra att ha i ett gästrum i ett framtida hus. Men för att underlätta det hela så måste den nog väck. Jag har inte plats! Mamma har inte så värst mycket plats i sin källare och vi har dessutom inte fått tillbaka vårt källarförråd efter branden som inträffade där i September månad. Jag ringde dock hyresvärden till vår lägenhet och frågade efter förrådet. Då informerade han mig om att vi förmodligen får tillgång till det om ca 1 vecka. om vi nu ska hålla tummarna för detta så kommer vi förmodligen att flytta alla mina grejor den 12 Dec. Patriks föräldrar har lovat att hjälpa till och ställa upp med bil. Underbaraste människorna på denna jord! Så jag ska som sagt, ta ett ryck och skaffa mig en lite överblick om hur mycket det egentligen är, nu på fredag/lördag. Sedan ska jag ta ytterligare ett ryck nästa lördag så att allt är förberett till söndagen den 12 Dec. Önska mig lycka till! Och så håller vi tummarna för att min hyresvärd hittar en ny hyresgäst till den 1 Jan.

Efter lite små shopping Jysk och RUSTA (det blev endast gardinerna. Duktigt av mig!) så körde jag in om en sväng till Patriks föräldrar för att snacka lite skit med dom. Det var då jag berättade det här om lägenheten i Y. Vi diskuterade fram och tillbaka och kom då fram till den lösningen som jag redovisade ovan.

MYSIGARE personer får man leta efter. Familjen Larsson/Fogelberg/Lagnelöv!

Idag är det onsdag, vilket innebär att det är bullfrukost på jobb. jag funderar STARKT på att bege mig hem lite tidigare idag pga vädret. Snöstormen började att komma nu när jag väl var framme i M. Hoppas innerligt att det inte blir några inställda tåg senare! Jag har ingen ork för det idag. Mina planer för dagen är att sy gardinerna (egentligen plugga men jag har ingen ork för det) och sedan hem en liten sväng till Patriks föräldrar igen. Myspys! Jag hade tänkt att jag skulle springa en liten runda på gymmet, men funderade på att jag skulle ta en vilodag istället. Igår dansade jag Zumba i 1h och sedan sprang jag 2 km därefter. Jag har kommit in i en bra rullians nu, känns skit bra. Käkade en underbart god sallad när jag kom hem, och en liten knäckemacka, och en till, och en till, och sedan en kladdkaksbit.. Detta var dock mindre bra!

Inga kommentarer: