torsdag, december 2

Dag 3

Innan jag cyklade hem så cyklade jag in om en sväng på second hand affären i hemorten. Jag hittade 4 st röda och små julgranskulor samt ett fint rött fat i glas. Fatet är placerat på soffbordet i vardagsrummet. På fatet har jag nu placerat 4 stycken ljus tillsammans med julgranskulorna som lite dekoration. ÄNTLIGEN är det lite julrött i lägenheten!
Gårdagen gick inte som planerat. Jag hann endast med en längd på mina gardiner till vardagsrummet. Bara 3 kvar nu :-) Dock blev det sjuhelsickes bra! Ikväll hinner jag dock inte sy något. Jag har en hel del att göra idag, kom jag på igår kväll när jag gick och la mig. Vad det var jag skulle göra, det minns jag inte nu. Vilken tur att jag skrev ner det där hemma! Mitt minne har blivit så dåligt! Jag skäms!

Min granne kom på besök igår också! Vi skulle boka resan till Turkiet, Beachcamp, tillsammans. Men det slutade med att vi satt tårfyllda och besvikna. Fy vad dyrt det blev! Boende+träning+flyg gick på ca 7500-8000 kr. De pengarna har inte jag! Jag vet om att resan verkligen är värd varenda peng, eftersom jag har varit där innan. Men jag kan inte hosta upp de pengarna. Även om jag skulle ta det på delbetalning så känns det mycket.. Vi får se. Jag ska ringa ticket.se idag och se om dom kan erbjuda oss ett riktigt billigt flyg dit. Vi vill verkligen åka dit!!

Nu sitter jag på jobb. Lämnade hemorten i totalt snöstorm, så jag hoppas innerligt att jag kommer hem idag. Nu sitter min kollega och informerar mig om att det ska snöa enda fram till kl 03:00 inatt. Suck.. Vad gör jag på jobb? tänker jag då. Det blir tidig hemfärd idag minsann! Desto bättre för då hinner jag med alla mina saker (OM jag överhuvudtaget kommer hem).


Idag är det exakt 6 veckor till Patrik kommer hem. *Dansar på moln*

Inga kommentarer: