måndag, december 20

Mr. Bacill är på besök.

Helgen har varit väldigt tråkig. Har inte gjort så värst mycket och det har varit otroligt skönt - faktiskt.

Match i lördags mot serieledarna. Förlust med 1-3. Dock en väldigt rolig match! Mycket spel och kämparglädje.
På kvällen så pluggade jag (tro det eller ej!) hemma hos min vän Linda. Hon är verkligen en riktig pärla som vill hjälpa mig med mina skoluppgifter. Hon har läst Redovisning sedan innan vilket underlättar en hel del. Det är roligt att sitta och diskutera och spekulera i de olika problemen som uppkommer. Dock fick vi inte rätt på det i lördags så det var plugg i 3 h (nästan) helt i onödan. Vi hade för övrigt väldigt trevligt! Det bjöds på väldigt god mat (en av mina favoriträtter) Lax!! Jag njöt! När det väl var dags att bege sig hemåt runt 23.00 tiden så körde jag in om en sväng till Bowlinghallen vid Näsby för att säga hej till två vänner till mig - Alex och Johan. Dom skulle ut på lite partaj i stan och försökte få med mig, vilket dom lyckades med. Dock blev det ingen utgång utan endast en liten sightseeing i stan, sedan begav jag mig hemåt.

Sen kommer det bästa av allt - söndagen. Ramla nu inte av stolen, men jag sov till 12.30 den dagen och det var så otroligt skönt. Det var så skönt att äntligen få sova ut ordentligt. Den sömnen har varit efterlängtad Senare på dagen så var det dags för sista FF-träningen, jag var sjukt peppad. Tråkigt nog så gick det SKIT på träningen. Nya tag idag, för ikväll är det JAG och Linda som håller i träningen. Ojoj, vad roligt det ska bli! :)

Efter gårdagens träning så körde jag hem till svärföräldrarna och mös lite med dom. Som pricken över i:et så var lille Jonathan också där - min lilla ögonsten. han fick sin födelsedagspresent av mig och Patrik också. Tyvärr var den inte lika intressant som jag hade hoppats på men jag antar att han inte riktigt var på humör pga att han hade hög feber och hade tidigare på dagen redan varit i full gång på kalas med massor av kakor och kompisar. Den lille hade dessutom problem med att somna eftersom han hade problem med att andas genom den lilla söta och täppta näsan och den jobbiga hostan. Stackars liten!

Nu är det snart dags för jul. Det är endast 4 dagar kvar och vi hoppas på att det går med stormsteg. Jag hade tänkt att jag skulle ha lite julfirande med Patriks föräldrar på onsdagen och sedan är det dags att bege sig till Tygelsjö hos min pappa på fredagen - Julafton. På juldagen ska jag bege mig mot Tomelilla för julfirande med mamma och den sidan av släkten. Det är dessutom sista gången som vi firar jul i Mormor & Morfars hus. Usch.. Jag tycker det är en aning jobbigt. Jag är uppvuxen i det huset, och nu ska dom sälja det. Jag förstår dom dock att det är jobbigt att ta hand om en ett stort hus helt själva. Dom börjar ju faktiskt bli gamla!

Det är en jobbig tanke det där "Dom är gamla!". Det är jobbigt att höra och säga det. Min Mormor & Morfar.. <3


Inga kommentarer: