söndag, december 5

söndag, 5 veckor och 4 dagar kvar.

Dagen började med att jag inte gick och la mig förrän kl 4 på morgonen, vakande sedan kl 6 igen och kunde absolut inte somna om. Något fattades - Patrik. Jag låg länge vaken och funderade och till slut tog jag mig i kragen och hämtade hans parfym och sprutade lite grann på hans kudde som jag alltid har bredvid mig. Efter bara någon minut så somnade jag igen. Tänk att man kan känna ett sådant lugn av en person. Sådan kärlek som jag känner trodde jag inte var möjlig!

Jag vaknade sedan kl 10 igen och bestämde mig för att gå upp så att jag inte sover bort hela dagen. Efter lite eftertanke så tog jag beslutet att gå och sola lite solarium. Jag känner mig otroligt blek på vintern och med lite färg så känner man sig betydligt fräschare, vilket i sin tur leder till att man är lite gladare! Jag må erkänna att det dessutom är väldigt skönt att sola solarium på vintern, det är så varmt och skönt. Jag traskade sedan hem igen och gjorde mig i ordning för ett litet besök hos Patriks farförldrar. Det var ett mysigt litet besök. Dom bjöd på lunch och en hel del diskussioner och kärlek. Hans farfar förklarade gång på gång hur glad han var över att Patrik hade träffat mig. han gick ständigt och kramade och pussade mig på pannan! En väldigt fin och rar "gamle gubbe" som Patrik brukar säga när dom kivas med varandra :-)

Kl 14.00 kom samtalet från PATRIK! <3

Kl 15.00 skulle vi samlas med volleybollen, inför dagens match mot Falkenberg, vilket i sin tur ledde till att jag inte kunde prata så länge, tyvärr. Om jag hade kunnat så skulle jag kunna prata med honom dygnet runt. På tal om matchen så var det en jäkla skit match. Vi var överlägsna de 3 första seten (förlorade dock 2a setet) och sen i fjärde setet så vet jag inte alls vad det v ar som hände med oss. Motståndarna servade ut oss totalt, det stod 19-0 tills vi lyckades bryta hennes serve. Jag har ALDRIG varit med om dess like, under hela min 9 års långa volleyboll karriär. Dom vann givetvis både fjärde och femte setet. Jag är ändå glad över att mitt humör höll hela matchen, jag gick med ett leende på läpparna ständigt och jag tyckte faktiskt det var roligt trots ställningen. Nu lägger vi den matchen bakom oss och riktar genast in oss på nästa match (som jag dessvärre inte kan vara med på pga flytt).

NU ska denna kvinna lägga sig i sängen och kika på någon film i hopp om att hon ska försöka sova.

Godnatt!

Inga kommentarer: