tisdag, december 7

gardiner klara - check!

Oj oj, vilken fullspäckad dag jag hade igår. jag var tvungen att arbeta över mer än vad som hade tänkts. Jag var inte hemma vid det klockslaget som hade behövts och jag var godis sugen hela dagen (observerar, endast sugen. Jag åt alltså inget). Jag hade endast en längd kvar av mina gardiner. Och eftersom jag behöver ha upp något i lägenheten som livar upp stämningen för mig lite grann, så valde jag att sy klart. Snabbt och gjort på ca 15 min! När man väl kommer in i det så tar det inte så lång tid. Sedan packade jag träningsväskan fort som tusan, samt bytte om. Ringde upp Patriks föräldrar och frågade om jag kunde komma in om en sväng innan träningen och lämna lite papper avseende hyrning av släp på Shell. Dom var tvugna att ha kvitto och kontrakt med sig när dom hämtar släpet så att dom som arbetar där kan se att allt är betalt redan.

Förresten.. JAG HAR FÅTT MIN SOFFA SÅLD! Dock gick jag miste om ytterligare 700 kr, men jag kommer tjäna 800 kr, vilket är bättre än ingenting alls givetvis. Min älskade soffa.. I love it! Den hade varit fin i ett gästrum i ett framtida hus. Men, man kan inte behålla allt här i livet. Soffan hämtas på lördag så det kommer bli perfekt!

Jag är en aning bekymrad. Idag ska jag till min frisör Anna i Malmö och klippa och slinga mig. Jag ska vara hos henne runt kl 15.00 och sedan kommer friserandet att ta ca 2 h. Därefter skulle vi ta en liten matbit. Min fråga är då, hinner jag med mitt tåg som går 17:25? Jag MÅSTE hinna. Har lovat Patrik att köra in om en sväng på Siba och handla ett kontantkort (så att jag ÄNTLIGEN kan skicka lite spontana och gulliga sms till världens godaste). Ni får hjälpa mig att hålla era tummar och hoppas på at jag hinner med tåget. Annars är jag tyvärr inte hemma i tid innan Siba stänger.
Som sagt, vi håller tummarna..

Inga kommentarer: