torsdag, december 9

(bara) 5 veckor kvar!

Idag är det prick 5 veckor tills min Älskade kommer hem på permission. Denna veckan har varit tuff. Jag har saknat honom mer än vad jag gjorde förra veckan. Men jag måste erkänna att jag är sjukt stolt över mig själv som har varit så pass stabil i mig själv som jag har varit hitintills. Nu ska vi inte säga för mycket, jag har ju trots allt börjat känna mig en aning deppig de 2 senaste kvällarna - jag saknar honom så.

Men för att tala om något positivt så kan jag nu meddela er att jag har skaffat ett kontantkort, vilket innebär att jag fr o m igårkväll kan sms:a honom. Jag skickade iväg ett sms inatt men jag tror inte han har sett det eftersom dom är ute och patrullerar denna veckan. Om inget annat så får han sig en fin överraskning när han kommer tillbaka till campen. Jag hoppas dock han ringer så fort dom kommer tillbaka dit!

Igår efter att jag gjort alla mina ärenden på stan så satte jag mig faktiskt ner och PLUGGADE (kryss i taket). Detta är första gången jag pluggar under ca 2,5 veckas tid. jag är ledsen, men jag finner ingen ro. Dessutom är det så mycket annat som händer just nu, dels som är roligare och dels saker som jag måste göra. Igår exempelvis så blev jag tillfrågad om jag ville följa med och bowla, och eftersom det är grymt mycket roligare än att sitta och plugga så tog jag givetvis chansen att smita ifrån böckerna. Jag hade en bra kväll. Vi hann spela två serier varav mina resultat var 193 respektive 145. Nöjd! Det är tom bättre än min mamma som faktiskt spelar bowling ;-) Ledsen mamma, men jag var tvungen att nämna det! Men i alla fall, det var längesen man bowlade och det var skit trevligt!

Idag ska jag packa inför helgens slit. Jag ska rensa och packa det mesta på vinden i staden Y. På söndag kommer sedan Patriks föräldrar med släp och hämtar upp mig och sakerna, sedan blir det en tur hem till staden K igen för att lämna av allt.

Att göra idag:
- Adressändra *glädjeskutt*
- Packa
- Måla naglarna (inför morgondagens 80-tals fest).
- Plugga (får jag väl klämma in också. Det tillhör tyvärr ett av mina måsten om jag tänker efter).
- Hemlis

Oj, det är ju torsdag idag. Jag ska ju gymma (med Mia) och träna volleyboll idag också. Ah, vi får helt enkelt klämma in det också i min "Att göra"-lista. Känner på mig att det kommer bli en låång kväll...

See you soon

Inga kommentarer: