torsdag, december 30

Trodde jag ja..

Som ni läste i förra inlägget så sa jag att det var slutshoppat för denna månaden. Jag bröt löftet - redan idag!

Igårkväll var jag och tränade på gymmet. Sprang faktiskt hela 4 km! När jag skulle hem (efter en välbehövlig tid i bastun och duschen) så kom jag ut i hallen. Gissa.. Jo, någon jävel har stulit mina skor. Ursäkta mig, men vem F*N stjäl ett par skor i storlek 34?! Jag blev asförbannad och svor lite grann för mig själv. Så då drog jag upp mina träningsskor, svettiga och äckliga, och tog på mig dom så länge. Mina enda vinterkängor som är utan klack och sitter perfekt på foten. Så himla typiskt!

Nåväl, jag behöver ju ett par skor som är varma nu i detta vinterväder som har nått oss. Jag blev tipsad av min "svärmor" som hade gjort ett fynd på en skoaffär här i stan - Ett par skor med inbyggda dubbar som dessutom är avtagbara. Man kan med andra ord välja om man vill ha dessa dubbar på eller om man vill ändra skorna till ett par "normala" skor (justeringen gör man på sulan under skon, detta är alltså inget som förändrar skons utseende). Jag tänkte direkt på min mamma - hon behöver ett par sådana. Så mycket problem hon har med att gå när det är halt, pga av sin rädsla. Det första jag gjorde idag var att ta mig till denna skoaffär. Typiskt nog så var mammas storlek slut. Så det blev ingen överraskninspresent till henne, tyvärr..
Jag däremot, jag gjorde ett fynd på barnavdelningen, storlek 34. Ett par skitsnygga kängor. Ännu ett skoköp som jag är jätte nöjd med!

När jag väl var ute med bilen så passade jag även på att gå in om Rusta, Jysk och Cheapy. Lite småfynd gjordes, dock inga stora. Jag köpte däremot en ny duk. Den pryder nu vårt matbord väldigt fint! Ännu ett köp jag är väldigt nöjd med.

Hoppas detta underbara "flow" håller i sig. Det känns underbart!

Inga kommentarer: