lördag, december 4

bara en massa fel på mig.

Som ni alla vet så var jag (och är fortfarande) hos min mamma igår till idag. Vi kikade på Idol, och gissa vem som somnade i soffan? Jo, min älskade mamma. Trevligt sällskap må jag säga så jag satte mig vid datorn istället. Jag förstår dock att hon är trött, så mycket som hon arbetar, men om hon nu klagar på att jag aldrig har tid för henne så kan hon ju nyttja tiden då jag väl är hemma. Exempelvis käka på restaurang, snacka lite skit och bara njuta..

Jag får ständigt höra på hennes klagande över att "Jag har inte tid för henne", trots att jag i stort sett är nere och hälsar på henne dagligen på jobb. Jag tar mig tid!

Jag har mycket att stå i, speciellt nu när det är så mycket som ska göras. Exempelvis lägenheten, julklappar, vänner som drar i en, nyårsplanerande, PLUGGA och försöka hinna med mig själv med. Jag vet om att jag ständigt är stressad, men jag vet samtidigt om att det kommer att lugna ner sig efter att allt är klart med lägenheten. Lägenhetsproblematiken kom ju som en chock för mig med, och jag vill givetvis göra arbetet så milt för alla andra så jag ska frösöka göra allt själv. Patriks föräldrar har lovat att hjälpa till med bil med drag och att bära in sakerna i släpet (som jag har hyrt för 500 spänn!!!! suck). Jag har inte ens bett om mammas hjälp eftersom då får jag höra hennes klagande igen. Jag ska se om det finns någon snäll krabat i Ystad som vill hjälpa till. Jag vill att Patriks föräldrar ska bära så lite som möjligt, har redan dåligt samvete över att dom ska hjälpa mig, en hel vilodag försvinner för dom. Dom ska dock veta att det är guld värt!

Jag älskar min mamma, verkligen as mycket! Ibland önskade jag bara att hon förstod MIG!

Inga kommentarer: