onsdag, mars 2

Volleyboll eller ridning?

Började dagen med att försova mig - toppen! Knappast.
Kikade på klockan som visade 06:21 (tåget går 06:30). Det var inte ens lönt att skynda mig. Jag skulle hitta kläder, sminka mig och sedan ta mig till tåget (vilket tar mig 7 min). Så nej. Jag steg upp och gjorde mig i ordning i lugn och ro och var sedan på väg till jobb med tåget en timme senare.

Bullfrukost på jobb idag. Det är inte alls lika mysigt och behagligt längre. Alla ska prata, alla ska överrösta varandra för att den ena ska höra vad den andra säger. Det blir till slut bara en massa skrikande. Genomförde mötets protokoll och sedan var det redan dags att bege sig hemåt.

När jag kom fram till hemorten så cyklade jag vidare till mataffären och köpte smör, eftersom det var det enda jag glömde handla igår. Sedan passade jag på att handla lite nässpray (som jag är beroende av). Nu kan jag äntligen andas som en normal människa igen. Eller vänta.. normal? Nej, men kunna andas iaf.

Lägenheten är städad och snart dags för träning inne i stan ikväll. Jag har inget sug efter volleybollträningar längre. Jag har sug efter volleyboll, men inte med "dom". Jag funderar starkt på att lägga ner volleybollen efter denna säsongen och börja ta upp ridningen igen. Ju mer jag tänker på det så blir jag mer och mer osäker dock. Jag saknar ridningen något enormt, men kan jag verkligen klara mig utan volleybollen? Det är mitt liv. Ni har inga tips eller synpunkter som skulle kunna hjälpa mig att se lite klarare?

Imorgon är det ÄNTLIGEN dags att bli fin(are). Jag ska till min frisör MMS och göra vid mitt hår imorgon. OM jag längtar! Mitt hår är så äckligt nu att jag kan spy på det. Jag ser fram emot det otroligt mycket! Bli ompysslad, pillad i håret - ååh, det är så mysigt. Så kan jag dessutom känna mig fin tills Patrik kommer hem. Nu är det inte alls långt kvar. *Dansar på moln*

Nu är det dags att bege sig till träningen. Ta väl hand om varandra!

Inga kommentarer: