fredag, mars 11

Extraknäck

Igår var jag på totalt 2 st anställningsintervjuer. Ena intervjun gick faktiskt riktigt bra. Den andra och viktigaste intervjun kändes tyvärr inte lika bra. Den andra intervjun var med ett företag som jag har varit på intervju innan. jag fick dessvärre inte tjänsten den gången men med lite tur så hade den personalansvariga mailat till mig förra veckan och informerade mig om att det var en liknande tjänst ledig nu. Hon ville gärna att jag sökte tjänsten, om jag fortfarande var intresserad av att arbeta hos dom. Sagt och gjort! Det är verkligen ett arbete som jag vill ha. Verkligen av hela mitt hjärta.. jag hoppas innerligt på detta.

jag har svårt för att hålla mig ifrån min mail och telefon. Det är så enkelt att bara skicka iväg ett mail och förklara för dom att jag vill ha detta arbete oerhört mycket. Men jag får hålla i tyglarna lite grann, jag får åtminstone vänta till på måndag.

För tillfället sitter jag nere i receptionen i byggnaden som jag arbetar i. Jag extraknäcker där idag. För er som inte vet, så har jag arbetat i receptionen sedan tidigare, år 2007. Jag verkligen stormtrivdes där! Så lite extraknäck säger jag verkligen inte nej till. Jag snarare njuter!

Jag skulle egentligen hem till SG efter jobb idag, mend et hade tyvärr uppstått lite tråkigheter så vi får boka in en annan kväll helt enkelt. Jag tänker på er, Sara. Och håller tummarna för det bästa givetvis! usch, vad hemskt..
Mitt tåg hem går inte förrän om en timme efter att jag har slutat så jag tog beslutet att sova över hos min mamma istället (som slutar samtidigt som mig). jag får se vad kvällen har att erbjuda! Jag har mina ideér, men vet inte om jag verkligen orkar vara social ikväll. Vi får se helt enkelt. om inget annat så blir nog min älskade mamma glad över att ha lite sällskap för en gång skull :)

Nu är det helle rinte lång tid kvar ALLS tills Patrik kommer hem. Totalt 6 dagar kvar! Helt makalöst underbart <3

Inga kommentarer: