tisdag, mars 15

2 dagar kvar...

Tisdag. 2 dagar kvar. Ofattbart.

I helgen har jag haft min älskade mamma på besök, både lördag och söndag. Fredagen började med att jag arbetade nere i receptionen sedan planerades det att åka med till mammsen istället för till SG (det hade dessvärre hänt lite tråkigheter). Fredagen spenderades istället i byn B hos några bekanta till oss. Kvällen blev lång, men mycket trevlig. Jag hoppas iaf att mamma hade trevligt, det var huvudsaken. Vi var hemma runt 00.00 ca och då åkte jag vidare till några vänner. (ja, kl 00.00 på natten). När jag väl kom dit så hade en av dom redan bestämt sig för att ut och festa, medan de andra två valde att stanna hemma och kika på film. jag gjorde dom sällskap. Senare vif 04.00 så kommer "fest-personen" hem och då var allt snack igång igen. Skit trevligt! Så det blev minsann en till film. jag var inte hemma förrän kl 06.00. En väldigt trevlig kväll/natt! Jag får ta mig i kragen och hälsa på mina vänner oftare i Ystad. Alltid trevligt var gång!

På lördag följde mamma med mig upp till mitt och Patriks boende. Det blev en lugn och skön lördag. Slappemat, gottis och Melodifestivalen. Sjukt mysigt! Men hur sjuttsingen kunde knatten Saade vinna? Han låter som en 12åring. Nej, Danny - du skulle vunnit.. eller The Moniker... eller Sanna. Ja, jag hade svårt för att bestämma mig.

Söndagen spenderades längre upp i landet. Jag, MMS och LN bestämde oss för att åka in om Ullared innan vi skulle till Falkenberg och spela match. Jag hade lagt en budget på 1000 kr (TAAAACK PATRIK<3) men den höll jag inte riktigt. OM det inte vore för min älskade skinnjacka som jag hittade där så hade jag hållt budgeten på pricken, med 3 kr tillgodo dessutom. Så LITE duktig är jag minsann.
Matchen förlorades med 0-3. Jag gick som passare, vilket jag inte har gjort på 2 år. Det blev ett snabbt beslut och jag har inte hunnit träna på det precis. Men efter omständigheterna så gick det väl helt ok. Jag blev utsedd till Matchens lirare. tack! Dock inte nöjd riktigt. Under hela säsongen som gått så blir jag utsedd till matchens lirare NU, som passare. Jag har presterat HUNDRA gånger bättre på andra matcher under hela säsongens gång, men aldrig blivit utsedd till matchens lirare då. Tyvärr blir inte de bättre spelarna sedda.. Tråkigt! Tråkigt som fan.. Jag avskyr det.

Vi var hemma runt 18.00 på kvällen och då var det endast slappe som gällde. Mamma hade varit i min lägenhet hela dagen och tvättat och haft det mysigt. Hon satt snällt och väntade på mig när jag kom hem och visade alla mina klipp. Det var arbetsdag dagen efter så jag hoppade i säng rätt tidigt (för att vara mig).

Nu finns det inte så mycket pengar kvar på mitt konto. Och jag som hade planerat att handla ridbyxor och ridskor idag tillsammans med MP.. Jag vet inte om jag får strunta i det. Det måste finnas pengar kvar så att jag kan ladda på mitt tågkort nästa onsdag. Men å andra sidan så måste jag ha ett par ridskor och byxor eftersom jag ska börja rida direkt efter Patrik har åkt igen, och då har jag inte tid till att handla utan då ska jag tuta och köras direkt.

Jag är sämst på att ta ställning till eller att bestämma mig om jag ska eller inte gällande saker och ting.. Tur att Patrik snart är hemma så att han kan styra upp saker och ting. Han är bra på att ge mig dom där sparkarna i r-ven. Jag behöver dom! Jag behöver HONOM!!

Jag har massor av saker som rullar runt i huvudet på mig nu. Skit jobbigt! Jag vill bara att Patrik ska komma hem. NU!

Inga kommentarer: