torsdag, mars 31

Världens sämsta dag på väldigt länge

Idag vaknade jag verkligen på fel sida (konstigt nog)!

Jag har drömt en hel del inatt, minns nämligen 3 st drömmar. 3 st drömmar på en natt är rätt mycket tycker jag. Jag har minsann aldrig varit med om det innan. Drömmarna var konstiga och en aning overkliga. Samtidigt som jag låg och funderade på drömmarna så försökte jag att somna om. Men det var totalt omöjligt trots att jag var fruktansvärt trött. Jag vände på mig och istället höll jag om min kära man. Men tror ni att man fick någon typ av respons? Nej, knappast! Istället låg han med sin jäkla mobil i handen (som vanligt när han inte kan somna om om morgonen). Jag irriterar mig inte över att han ligger med sin mobil i handen, det jag blir irriterad över är att han inte kan släppa den ÖVERHUVUDTAGET. Inte ens efter en stund! Ja, lång story, men ni förstår säkert.

Efter lite effektiv träning på gymmet (+löpning) så gjorde vi oss i ordning för ett besök hos M&M. En timmes bilfärd och vi var så gott som framme... trodde vi. Vi hade ca 100m kvar till parkeringen tills min bil började låta konstigt. Den bara skrovlade (konstigt läte) och hade sig. Jag visste direkt att det var min ena drivknut som hade hoppat av. Jag har haft problem med drivknutarna väldigt länge nu, men har inte velat ta tag i problemet eftersom jag inte har haft något typ av intresse av att göra vid en skruttebil. Dessa kvarstående 100 metrarna så fick Patrik och jag putta bilen. Så för tillfället så står min äckliga och älskade skruttebil hos M&M. Bilen får vi lägga åt sidan, i alla fall till söndag.. suck!

Nu står männen (Patrik & hans bäste vän JS) och lagar mat för fullt. Ikväll blir det ugnstekta rotfrukter och potatis med kyckling och 2 olika kalla såser till. Till denna delikata varmrätt så serveras en fin och fräsch sallad. Duktiga killar detta!

Nu kallar dom minsann på mig också. Maten klar! Ciao :)

Inga kommentarer: