tisdag, mars 8

...samt ännu en sådan dag som jag inte hade hoppats på.

Som jag skrev tidigare idag så var jag på utbildning, vilket i sin tur leder till att jag svarar i telefon på eftermiddagen. Mitt pass slutar 14:30, exakt samma tid som mitt tåg rullar ifrån stationen. Jag fick därför arbeta över idag igen! Mina planer var att gå så att jag hann med nästkommande tåg, dvs 15:30, men det kunde jag glömma..

...istället skulle vi ha ett möte. Ett möte för ALLA anställda på företaget skulle delta. Ett möte som handlar om företagets "framtid", och vilka punkter och prestationer som krävs mm. Han sa någonting om att "gasa och bromsa samtidigt". Sedan läste jag på Powerpoint presentationen på filmduken längst fram: Varsla folk, kundtjänst, besked inom 21 dagar och lite grann till som mest var luddigt i jämförelse med de nämna alternativen.

Jag är en av de personer som är sist in i företaget, vilket även innebär att risken att jag blir uppsagd är väldigt stor! Så.. ja, jag vet inte vad jag vill säga om detta mer än att jag börjar bli jävligt trött på detta helvetes företag. Varför i helvete utbildar dom mig när dom ändå har planer på att sparka mig?! Jo, bara för att det ska se "bra ut" och för att ingen skulle märka något. Allt ska vara så jäkla hemligt..

Jag ska ge järnet på torsdag, det är en sak som är säker!

Inga kommentarer: