fredag, mars 25

M&M, middag- och myskväll

Redan fredag och det är så fruktansvärt underbart! Ikväll kommer JS (förnamn Jakob) och EO till mig och Patrik på middag- och myskväll. Det blir vegetarisk flygande jakob (haha, en flygande jakob) som jag kommer att stå för. Vad det kommer bli till efterrätt det vet jag inte ännu. Jag har övergett det ansvaret till Patrik. Jag skulle gissa på att det blir antingen kladdkaka, fruktsallad eller banana splitt. Jag är dock lite osäker på om han har förstått att det är även han som ska GÖRA efterrätten?

Nu är frågan om lägenheten ser ut som ett bombnedslag när jag kommer hem idag. Patrik har nämligen varit barnvakt åt vårt lilla troll, Jonathan. Det var full fart redan tidigt i morse. Jag fick ett MMS innan där lillemannen ligger helt utslagen i vagnen. Patrik har nog kört slut på honom, det där vilddjuret :)

Nu är klockan snart 12:00 och det är endast 2 arbetstimmar kvar. Jag ser fram emot att få sätta mig på tåget och bara slumra till en liten stund, ladda batterierna inför den underbara kvällen som väntar.

Just det! Betala räkningar skall också göras! Det är en aning kritiskt på den fronten denna månaden. Men det klarar jag. Jag får leva på mina nudlar denna gången så hoppas jag på bättre lön nästa månad.

På tal om jobb... om ni ser någon ledig tjänst som skulle passa mig bra så får ni mer än gärna hojta till. Som jag har nämnt i tidigare inlägg så har jag blivit varslad från jobb och nu är det fastställt att "så blir det". Så nu är jag arbetssökande, vilket är ett jävla skit. Jag vill ha ett jobb, det kan t.o.m vara ett skitjobb så länge det är i min hemort. Jag vill främst ha ett arbete inom ekonomi & administration men arbeten som ex. receptionist eller butiksbiträde fungerar också jätte bra!

Det är denna helgen som det är dags för Patriks överraskning! Han kommer bli så snopen och häpen :) Det kommer bli så otroligt roligt!

Puss på er

Inga kommentarer: