fredag, mars 4

En jäkla bra fredag

Ja, precis som det står skrivit så är det nog min bästa fredag på väldigt väldigt länge.

Jag har nog inte nämnt för er att jag har sökt jobb hos Sparbanken 1826 för ett tag sedan och idag var sista dagen "innan dom skulle höra av sig". Idag kl 10:25 får jag ett samtal från ett okänt nummer. Och redan nu kan ni nog gissa vem det var ifrån. Jo, från Sparbanken 1826 såklart. Dom var jätte intresserade av mig och vi har redan bokat en dag för intervju!

Och ovanpå allt..

Igårkväll när jag kom hem från frisören så fanns det ett mail från ett tidigare jobb som jag har sökt. Ett jobb som jag redan har varit på intervju på innan, dock fick jag inte tjänsten den gången. Nu däremot, nu mailar hon och informerar mig om att dom har en liknande tjänst ledig som HON tyckte att jag skulle söka (om jag nu fortfarande var intresserad). Självklart är jag intresserad!! Detta arbete är mitt drömjobb. Hon bad mig skicka in min ansökan via nätet så att alla 4 personer som ansvarar för tjänsten kan ta del av mitt personliga brev och CV. Det gjorde jag med ett nafs! Sista anmälningsdagen är den 25 mars, så nu är det bara till att avvakta svar. Hoppas hoppas hoppas!

I eftermiddag ska vi dessutom iväg med mitt nuvarande arbete på lite roligheter. Vi ska till någonting som heter Utmaningarnas Hus. Ryktet säger att det ska fungerar som fångarna på fortet. Fy f-n vad roligt! Jag kommer äga! Innan vi ska iväg dit så ska vi mätta magen med lite tårta och fika som lite avslut för vår kollega som ska gå i pension. Efter alla roligheter bjuds det på en fin middagsbuffé på plats!
En kväll som jag ser fram emot. Kommer bli rätt så trevligt trots det ena och det andra.

Idag är en bra fredag!

Inga kommentarer: