tisdag, april 6

LEDIGHETEN

.... har firats. Har haft en hel del att göra dessa dagar då jag har varit ledig. Jag vill få ut så mycket som möjligt av min lediga tid, nu när man väl är ledig. Det har blivit en hel del sena nätter kan jag be att få tala om.

Torsdagen var det halv arbetsdag. Jag slutade redan kl 12:00, och var hemma ca 14:00. Ledighetens start inledde jag med lite mys i soffan till Kombo kom hem. Jag hämtade lite krafter inför eftermiddagens röjande i lägenheten. Kvällen innan hade C.S och Kombo burit och slitit på möbler.
För er som inte vet så ska jag och Kombo möblera om en aning. Då jag sedan tidigare har bott i vardagsrummet (har haft min egna lilla hörna där) så ska jag numera bo i sovrummet tillsammans med kombo, detta för att underlätta för oss båda om vi har gäster mm.
På fredag var det dags igen. Mina möbler skulle flyttas och ännu mer sortering stod på schemat. Jag kan med all sannolikhet säga att resultatet blev en succé! Jag trivs bra i sovrummet tillsammans med Kombo (givetvis har jag min egen säng, hehe). På kvällen blev det ostbricka och mys med kombo. Grannanrna klagade på att dom hade långtråkigt där hemma så jag ryckte på axlarna och bjöd in dom på lite ostbricka. Trevligt att lära känna dom lite bättre! Nu när man sover endast 2 m ifrån kombo så kan man somna säkert. Man känner sig trygg på något vis! Att dessutom somna till lite skitsnack är inte fel.

Nästa dag som följer är lördag. Lördagen var en trevlig dag. Dagen inleddes med en joggingrunda, där jag på "hemvägen" sprang in om solariumet och solade en liten stund. Det var skönt! efter att ha hoppat in i duschen och fräschat till mig stack jag en runda till C.S, där väntades arbete åt mig - skissa upp hennes nya fondvägg, vilket var och blev jäkligt snyggt. Det var värt allt slit efter att man blev bjuden på sådan god lunch! Kycklingwok, mumsigt. Efter denna goda rätt väntades lite volleyboll, vin på balkongen och ur högtalarna strömmade det världens bästa musik som ger dig den där riktiga sommarkänslan. Både jag, kombo och C.S visade denna sommarkänsla genom att stå och dansa loss på balkongen. Lite pinsamt blev det dock när vi blev avbrutna av kommentaren "Är det danstävling eller?". Nå väl, vi fick oss ett gott skratt, även den sk publiken. Det bjuder vi på!
Senare på kvällen väntades utgång vilket var mycket trevligt IGEN. Jag har alltid roligt tillsammans med Kombo och C.S. Kombos pikar och kivande - Underbart, hon är ju trots allt som en syster för mig (eller mamma om vi ska vara rrrrriktigt noga) och C.S dans - det finns ingen som kan dansa som henne, verkligen magiskt.
Kan väl tilläggas att jag var en aning förbannad denna kväll också. Att det ska vara så satans svårt att välja ut en bra outfit för kvällens utgång. Samma visa var gång! Vilken tur att man kan roa kombo med mitt härliga humör. Hon tyckte minsann det var roligare än vad jag tyckte. Jag kände mig som ett litet barn som stod med armarna i kors och stampandes med en fot i marken, och Kombo bara skrattade...... tack!

Söndag var dagen som följde därpå. Kvällen tillbringades i Tollarp ute hos L.N från mitt lag. Vi blev en liten skara på 4 pers, men det gjorde ingenting. Det var väldigt trevligt! En kväll som verkligen är värd att göra en repris på. L.N ska ha all kredit, hon hade verkligen gjort det fint. Kycklinggratäng m ananas och jordnötter, (SUUUPER GODA) hälsobullar, sallad, salladsost m oliver och soltorkade tomater, jasmine ris eller basmati ris (vi fick två alternativ - lyx). Måste tilläggas att hon gjorde hemmagjord sallads dressing som var gudomligt god. Jag ska be om receptet på både bullarna och sallads dressingen, that's for sure.

Igår sov jag länge, eftersom jag inte kom i säng förrän kl 7 PÅ MORGONEN (jag skulle börja tvätta då dessutom). Kan tilläggas att jag och Kombo hade en del att prata om. Jag har aldrig sett henne så pigg kl 7 på morgonen innan, om jag ska vara ärlig. Men det var viktiga samtalsämnen... (tre punkter)
Dagen innehöll annars powerwalk, solning, dömande av match (kombo spelade). Ni som inte visste så är jag utbildad distriktsdomare. Rätt fräckt om ni frågar mig, hehe! På kvällen fick vi trevligt besök, inte minst av P.L. MYCKET trevligt! :)

Idag tänkte jag bjuda på en Elvis strip, så sjukligt underbar! Haha



Ciao

1 kommentar:

Anonym sa...

Rrrriktigt roligt :) Rrrriverside Motherfucker...(tre punkter ;) )