fredag, april 23

Skåneresa

Idag vaknade jag (lika trött som vanligt) med ett ändå strålande humör. Jag har nu insett att med ett väldigt tight schema denna helgen så kommer det att gå galant.

Idag efter jobb ska jag bli klipp av AH på Larssons & Lange i staden M. Hon är min gamla dagmammas dotter. Jag gick hos min dagmamma (SH) i 12 år, vilket betyder att hon är som min andra mamma, och med andra ord AH min syster. Gud vad jag har saknat dom! Familjen H är så omtänksamma och goa, man känner sig alltid välkommen och det är alltid lika mysigt.
Jag fick ett sms i morse av SH där hon frågade vad jag ville ha för mat ikväll. Hon är bara för go! Vad jag vet så finns det ingen som gör sådan fruktansvärt go makaronilåda som henne. Sist jag åt det var när jag var ett dagbarn hos henne, så ni kan gissa vad jag beställde ;)

Eftersom jag ska stanna hos dom över natten så väntas det en lång (hem)resa till staden Y på lördagen. Denna eftermiddag ska jag ha visning av min lägenhet som jag för tillfälligt hyr ut i andra hand. Men då kontraktet löper ut i slutet på Juni så har jag nu funnit en ny vän som är villig att hyra den av mig. Jag håller tummarna på att den är av hennes intresse. Lägenheten är dundermysig, liten hyra och har ett fantastiskt bra läge, mitt i city. Anledningen till varför jag inte säger upp den helt är pga att jag inte är helt hundra på om jag vill komma tillbaka till staden Y lite längre fram. För tillfället så trivs jag OTROLIGT bra där jag bor nu.
Lördagkväll planeras edt en myskväll med mamsen som sagt. Myspys, och bra uppvilan inför söndagen..

Söndagen består av volleyboll, volleyboll och volleyboll. Jag ska befinna mig i staden L kl 8:15 på morgonen, och om spelet går som planerat (BRAA!) så kommer vi spela fram till kl 18:00. Som tur är så har jag en sådan snäll mamma som ställer upp och kör mig dit, annars hade det blivit lite svårt. Sedan följer jag med mitt lag tillbaka till staden K efter en lång dag full av spel, svett och glädje. Lång, med framförallt en sjudundrandes rolig dag! Jag älskar det.

Denna veckan har för övrigt gått lite segare än de föregående. Jag har försovit mig en dag (gjorde dock mig i ordning på 10 min, kryss i taket), varit ovanligt trött om dagarna och jag har längtat hem mer än vanligt. Jag är hemmakär!

Det bör nämnas att jag har ställt upp som fotograf för en vän till mig, denna veckan. Bilderna blev rrrriktigt bra och jag är nöjd! Jag är nästa Bingo Rimer!

Nu ska jag återgå till mitt arbete. Ha en förtrollande dag!
Ciao

Inga kommentarer: