fredag, april 9

Rrrrrriktigt gott med fredag! (med en härlig rullning på R:et)

Magen SKRIKER "Tack för maten!".
Jag åt nämligen en dunder frukost precis och nu är man mätt som, gud vet vad. Det är rätt så lyxigt på vårt jobb (bortsett från priserna). Dom har frukostbuffé på morgonen och sedan så har dom en väldigt lagom lunchbuffé på dagen. Idag blev det två bull-halvor, lite mer exklusiva. Jag har min lilla specialité; leverpastej, salladsblad, skinka, ost, tomat och gurka - Mmmmm! Det är gudomligt gott.

Idag är det fredag, som sagt. Underbart! Det märks att det har varit en kort vecka. Den har gått väldigt fort, vilket vi bara är väldigt glada för (iaf JAG!).

Jag verkligen STORLÄNGTAR efter morgondagen. Min planer är att slipa på mitt nyinköpta barbord som jag sedan ska måla i hög glans vit färg. Eftersom jag är så sjudundrans duktig på att fixa & trixa så kommer det bli fint resultat.
Jag har ju faktiskt haft ett liknande (men betydligt större) projekt en gång i tiden. Då hade jag en byrå som jag ville ha i hög glans vit färg. Det var ett jäkla jobb eftersom jag hade köpt fel sandpapper den gången. Sandpappret var så pass fint att det knappt blev någon skråma på byrån när jag slipade. Jag kan med andra ord försäkra er om att jag var "swett" efter den förmiddagen. Det skall tilläggas att det blev ett jäkla bra resultat (faktiskt), så det var värt allt slit :)

Ikväll väntas gäster. Jag ska stå för middagen är det tänkt. Vad det blir för middag är inte riktigt bestämt, jag ska kika lite grann på internet idag och se om jag hittar något riktigt smarrigt. Jag får ju bevisa (ännu en gång) att jag faktiskt KAN laga ritkigt god mat, trots att jag inte gör det så ofta. Allt handlar om vilja och ork, och givetvis hunger! :)

Nu ska jag kika vidare efter en härlig maträtt.. Det kommer förhoppningsvis en uppdatering under dagen.

Ciao

Inga kommentarer: