måndag, april 26

En blivande tärna som spelat DM i volleyboll

Då var det måndag igen och ännu en helg har passerat. Jag tog mig igenom min lilla skåneresa smärtfritt. Väldigt smärtfritt faktiskt, det har varit en helt underbar helg!

I fredags, efter jobb, promenerade jag till Larssons & Lange där AH arbetar. Känslan av att äntligen få träffa henne igen går inte att beskriva. Det var jätte mysigt. Vi har alltid massa att prata om eftersom det går så lång tid emellan våra träffar. Denna gången berättade hon att HON SKA GIFTA SIG!! Wooow. AH som är en lite märklig filur, hon ska gifta sig. Det är helt makalöst, så j-kla roligt. Jag satt gråtandes i frisörstolen och krävde en kram. Efter att jag har lugnat ner mig lite grann så säger/frågar hon, ovanpå allt, om JAG VILL VARA HENNES TÄRNA?! Och mina tårar blev ju inte mindre kan jag konstatera. Wow! Jag blev så glad, så glad för AH's skull.

Efter allt gråtandes och fått en ny look så begav vi oss till bussen som skulle ta oss till SH (AH's mamma som sagt). Bussen kommer inte förrän om 15 min. Då kunde vi lika bra ta en snabb runda till Gina Tricot, vilket vi gjorde ganska snabbt. Vi befann oss i affären i ca 5 min, under dessa 5 min hinner vi impulsköpa vars ett par mörkblåa chinos, och sedan rusa till bussen som vi precis hann med. En bussresa på ca 20 min, sedan var vi framme i byn H. Promenad på ca 15 min sedan var vi äntligen (!!) framme hos SH. Oj, vad den damen kan kramas. Gud vad jag har saknat henne.
God mat, gott sällskap och en MASSA skitsnack till sent på natten. Min mamma som dessutom var på besök hos en bekant i samma by, passade på att hälsa på SH även hon. Massa minnen! Dagen efter skulle AH arbeta igen så hon var tvungen att gå upp tidigt och göra sig i ordning. Jag däremot, jag låg kvar och unnade mig en liten sovmorgon (som inte blev en sovmorgon då jag inte kunde sova). Jag steg upp kl 8.00 och gick ner och fick en brunch uppdukat av SH - MUMS! Hon är bäst. Mina planer var att jag skulle bege mig därifrån ca kl 9.00 eftersom jag skulle in i stan (M) och shoppa ett par jeansshorts. Men ack, planer går inte alltid som man vill när man. Morgonen var så mysig och trevlig tillsammans med SH, att jag sköt fram allt till kl var 11.30. När jag var framme i stan så bar jag mig genast av till Gina tricot och lyckades spendera 2500 kr, bara där. Jag tog sedan tåget till staden Y med ett leende på läpparna och var otroligt nöjd med alla mina köp.

När jag kom fram så unnade jag mig lite avkoppling så jag startade laptopen och startade 5/6 avsnittet av Millenium som går (gick) på SVT 1. Eftersom avsnitt 6/6 gick på kvällen så var jag tvungen att se det förra avsnittet först så att jag var rejält uppdaterad. Jag hann precis se på avsnittet innan det var dags för visning av min lägenhet. Tjejen som ska bo där är en jätte trevlig, och det känns verkligen rätt. Detta kommer bli toppen bra! Min magkänsla säger det, (den stämmer för det mesta). Är så glad att hon tackade JA!

Jag passade på att sola lite grann efteråt. Y's solarium är betydligt bättre än K's kan jag konstatera. Därefter var det dusch, shoppa mat och myskväll med min underbara mamma. En jätte mysig kväll! Hon är toppen.

Söndagen bestod av tidig uppgång. Jag skulle befinna mig i den lilla byn G kl 8.15 på morgonen. Min mamma var dock lite stressad och sen (som vanligt ;) ) så vi blev lite sena trots allt. DM i volleyboll stod på schemat och det var EN HELT FANTASTISK DAG! jag presterade jätte bra. jag var otroligt nöjd med min insats. Lite missar dock men dom var bagateller i jämförelse med allt det bra jag gjorde. Tummen upp för E.

Jag åkte med MMS hem till K efter detta. Vi var färdiga runt 16.30 tiden så vi var väl hemma runt 17.45 skulle jag tro. Planerna för söndagskvällen diskuterades en hel del. Jag och MMS föreslog GRILLNING en mysig sommar/vår kväll, tillsammans med respektive. Vi stack och handlade ingredienser till receptet "Korv och bröd", sedan skjutsade MMS hem mig i väntan på att PL skulle komma hem. Men eftersom PK och ME var trötta och "sletna" så blev det ingenting med grillningen. Det blev istället mys i soffan framför Da Vinci koden på TV (ur usel film).

När det väl var lägggad så fick jag ett litet mindre problem löst! Ett litet problem MEN en viktig punkt i mitt liv. Det var skönt! Stor puss på dig.

Killar, tror ni på allvar att det skulle fungera:


Valborg, vad händer då?

Inga kommentarer: