måndag, april 12

Pengalös!

"Du kan inte genomföra några kortköp, ej gå in på din internetbank, inte ta ut pengar och du kan heller inte ringa din telefonbank. Du har tillgång till allt igen måndagen den 12/4, eftermiddag"

Detta meddelande möttes jag av på Sparbanken Syds hemsida, när jag skulle få tag på telefonbankens telefonnummer (efter att jag insåg att jag inte kunde logga in på internetbanken). Jag fick reda på av annat håll att alla som använder sig utav Sparbanken ska ha fått ett vykort hemskickat med denna information. Dock inte lilla jag..... Så jag har varit utan pengar hela helgen, grattis E! Suck.. Som tur är så finns det så snälla personer i min omgivning som har lånat mig pengar.

Detta betyder att jag trots utan pengar har kunnat köpa resurser till mitt barbord som jag skulle ge en makeover. Barbordet blev klart igår, och jag är super nöjd! Nu väntas uppsättning och sedan ska vi njuta av goda middagar vid ett riktigt bord.

Lördag var jag ute och sprang (igen!!). Jag är sjukt stolt över min nya rutin. Det känns så bra efter att jag har varit ute en runda, och man kan sedan äta liiite godis med gott samvete! Denna gången fick jag till och med lilla Kombo med mig! Dock hade hon inte lika bra kondis som jag, fniss.. Resten av dagen ägnade jag min tid åt att måla på mitt nya barbord (ja, jag vet att jag är tjatig. Men jag är så glad för detta bord!)
Det blev även lite solning. Man måste ju bygga upp en bra grund nu inför sommaren 2010. Jag har bestämt mig för att satsa på att bli ordentligt brun detta året. Wish me good luck!

På kvällen blev vi medbjudna att följa med vår kära vän C.S ut på kvällen. Jag och Kombo kände oss inte riktigt krya så vi bestämde oss först för att stanna hemma. Men... efter att ha pumpat en rysligt massa härligt dunder-bra låtar så bestämde vi oss för att sticka ut iaf. Denna gången stack vi til uteställe #2, och jag var nykter för första gången på väldigt länge. På vägen dit stack vi in om P.L och bjöd han och hans vän på efterrätt som Kombo hade tillagat. Vi hoppas på att det smakade och att vi inte störde alldeles för mycket i all hockey, hehe! Detta var den mest roligaste utgång på väldigt länge. Vi har aldrig dansat så mycket som vi gjorde! Woow, jag var riktigt taggad! Jag och Kombo lärde varandra lite olika "moves" och skrattade som aldrig förr. När vi kom hem var vi helt svettiga av allt dansande. En stor tumme upp för denna kväll! Jag tycker om dig Kombo :)

Söndagen gick jag upp någorlunda tidigt, jag kunde inte riktigt somna om. Så jag bestämde mig för att cykla och våldgästa P.L. Inte kan man sova bort hela dagen inte!
Tack för vattenbadet........ Payback time!

Sedan framåt kl 12.00 blev det lite spontan städning - vilket utvecklades till en riktigt storstädning! Jag är lite konstig (ni vet som känner mig), men jag tycker verkligen det är lite småmysigt att gå omkring och småpyssla med lägenheten. Det blev en rejäl dammsugning och det blev till och med GOLVMOPPNING! Efter en massa slit och en tidig morgonkvist så blev man rätt så sliten, det reuslterades när man la sig i sängen i väntan på att golven skulle torka.

"Knack knack" sa dörren. Det var grannen som undrade om vi behövde någonting tvättat. Han hade passat på att ta den lediga tvättiden innan hans bokade tid, då kunde vi passa på att tvätta på hans egentligen bokade tid. Perfekt för oss att tvätta våra härligt ofräscha kläder sedan kvällen innan :) Tyvärr kunde vi inte vara aså snackeglada pga att vi var tvugna att göra oss redo för TRÄNING(!!!!) med FF :)
En helt underbar träning. Det gänget har jag saknat något kopiöst mycket!

En fantstisk helg med massa sol och glädje! Jag älskar livet just nu

Inga kommentarer: