söndag, maj 1

Valborg

Igår var det valborg och det firades i staden L. Dagen spenderades hemma hos fröken Skoug tillsammans med 3 andra galna tjejer. Dagen blev allra minst väldigt lyckad! Vädret var verkligen på vår sida och stod högt på himlen hela dagen. Det kan (ena sidan på) min kropp bevisa då den har blivit en smula bränd. Jag får helt enkelt muta solen imorgon på lunchen så att jag kan sola andra sidan också.

Från att vara uppe kl 06.30 lördag morgon till att vara vaken till ca kl 01.00 så mår jag erkänna att jag känner mig lagom kry idag. Ingen bakfylla för mig inte. Det kan dock bero på att jag powernapa någon minut på dagen (eller var det en minnselucka?). På vägen in till staden L tillsammans med brudarna så var det pepp och taggning som gällde. Lite mat i magen, sedan var vi alla ready to go! Vi traskade vidare till parken, där det var totalt ca 15 000 studenter. Solen värmde, smilegroparna var på max och man kände verkligen att man levde. Det var underbart! Efter 5 h var det dags att bege sig, lagom onyktra (eller var det bara jag? Nu när jag tänker efter så var hemfärden lite luddig). Vi grillade lite grann, låg i gräset och solade och sen var jag nog lite frånvarande några minuter. Men det var bara på´t igen. Boxen tog dock slut redan i parken. Svampen var ju i farten som vanligt. En del sög hennes skjorta åt sig också, efter att hon hällde en del i sin ficka. Varför? Jadu, det var nog hennes sexiga sida som talade just då, hon tänkte inte - hon bara agerade. Så istället öppnade jag en cider och försökte komma igång på nytt. Nog kvicknade jag till efter ha sprungit in och ut via fröken Skougs fönster utan skor eller strumpor. Fötterna värker en del idag, det är kanske förklaringen? Det kan även ha varit den 3 km långa gångfärden till festen på kvällen. Singeltjejerna letade nämligen efter singelkillar så jag slog en signal till mina vänner i samma stad och frågade om vi fick komma på en visit. Väl på festen så glömdes värken i fötterna bort och istället så koncentrerade man sig på krampen i magen som hela tiden uppstod så fort man väl skrattade. Värken kom dock tillbaka när det var dags att bege sig hemåt. Mina fötter klarade inte trycket, vilket inte Ulrikas fötter heller gjorde. Hon tog sig en liten tupplur i buskarna istället. Till slut fick vi tag på en taxi, och det var minst sagt en konstig taxichaufför. Det finns inga ord som förklarar hur han var. Väl hemma så var det 5 hungriga och halvnakna tjejer. Vi rensade fröken Skougs skafferi totalt kändes det som. Det var en rolig kväll!!

Ja, just det! Vi kan även rekommendera er att ta lite apelsinmarmelad istället för citron när ni ska snapsa tequila. Om man även vill sjunga lite extra så kan man gå in på en tobaksaffär på Arkivgatan, där sjunger dom mustaschlåten.

Om Patrik vore hemma hos mig ikväll så hade jag varit en riktig gottegris, det kan jag lova er!


Inga kommentarer: