fredag, maj 13

6

It's friday - I'm in love!

Jag hade en hel del saker på min todo lista ikväll, jag har dock endast gjort hälften känns det som. Nåväl, det kommer en dag imorgon också. Jag får skippa sovmorgonen och stiga upp tidigt istället så att jag hinner göra ditten & datten. Jag hoppas innerligt att affären, som jag ska till, är öppen imorgon. Annars kommer min lördagkväll att vara förstörd! Imorgon ska jag fira en nära vän till mig. Jag har t.o.m fått ihop ett litet rim som jag ska skriva i kortet. Det är alltid mysigt med något mer än det klassiska "Grattis på födelsedagen!". Det är det lilla som gör det lite roligare! Jag hade i alla fall tyckt det v ar roligare om man fick en liten extra snutt text som personen endast har skrivit till mig. Det blir mer uppskattat och mer personligt!

Just nu sitter jag med 3 olika nagellack på mina naglar. Jag kan fortfarande inte bestämma mig för vilket nagellack jag ska ha på mig. Det krångliga är att jag vet inte vad jag ska ha på mig för klänning imorgon heller. Jag har dock varit duktig och provat ut två stycken, som jag nu ska välja mellan. Det är svårare än vad ni tror! Det är ju trots allt 2-årsfest :)

Innan jag begav mig hem idag så stannade jag till en stund i Lund (oj, det rimmade t.o.m) och fikade med lilla EI. Gud vad härligt det var. Vi träffas inte alls så ofta men oj vad mycket man kan ha gemensamt ändå :) Vi hade en hel del att prata om. Och trevligt var det! Tråkigt nog så bor hon långt iväg så man får ta vara på det lilla!

När jag väl var framme i hemstaden med tåget och skulle ta min cykel och cykla iväg, så har cykeln ramlat omkull. Givetvis ovanpå en massa andra cyklar. Jag slet och drog men den hade på något vis fastnat i en annan cykel (fråga mig inte hur). Efter en stund kom en snäll varelse och hjälpte mig att lyfta den andra cykeln som satt fast i min. När jag sedan skulle lyfta min egna cykel så fick jag till ett ordentligt ryck så att jag istället flög baklänges, PÅ en cykel som sedan välte alla andra cyklar (+ m in egen ovanpå mig själv). Hur lyckas man? jag kunde själv inte hålla mig för skratt så jag låg med ett asgarv ovanpå alla cyklar och såg allmänt töntig ut. Den snälla mannen fick sig minsann en bra start på sin helg, skratta gjorde han i alla fall :)

Nej om man skulle ta sig i kragen och krypa ner till kojs? Om 6 dagar så är jag inte ensam i sängen längre! Underbart!

Nämnde jag att jag fick tulpaner av min underbara mamma förra helgen?


Inga kommentarer: