söndag, maj 15

4,5

Nu är det redan söndag (vilodag). Gårdagens kväll gick förbaskat fort, lite för fort om ni frågar mig. En fantastiskt rolig kväll innehållande massa skratt, massa överraskningar, tipsrunda, god mat, underbart sällskap och fint framträdande. En jätte fin och lyckad kväll för min vän som fyllde 20 (inte 2 år, som jag råkade skriva i föregående inlägg).

Efter många om och men så kom det ett fjärde nagellack in i bilden, som jag sedan bestämde mig för att bära. Rött! Det är fint & klassiskt. Jag gillar't.

Idag steg jag upp 7.34, jag kunde inte somna om. Jag förflyttade mig från sängen ut till soffan, och där har jag legat i stort sett hela dagen förutom när jag reste mig för att hämta en Cola i kylskåpet. Är det söndag så är det! Om 10 minuter så ska jag kika på mitt favorit program - Lyxfällan. Jag missade det i torsdags så det kan ju inte bli mer ön perfekt nu när man ligger och slappar i soffan. Min söndag är planerad:

19:00 Bachelorette
20:00 Bonde söker fru/Ishockey. (Känner inget behov att kika på ishockey när man sitter själv).
21:00 P.S I love you. En av mina favorit filmer. Oj, vad jag kommer gråta!

På tal om gråta. Jag har gråtit en hel del denna veckan, både på gott & ont. Innan i veckan så grät jag pga att jag kände en stor lycka över att Patrik ska komma hem, samtidigt som jag verkligen ville ha honom hos mig just då. Då blev det lite extra jobbigt. Igår grät jag också, men det var glädjetårar rakt igenom. Det var vännens fader som höll ett förbaskat fint tal. Rörande, fint och djupt. Och idag grät jag när jag kikade på Kvällen är din. Det är fantastiskt att man uppvaktar "bortglömda" personer, dom är verkligen värda det. Det var otroligt att se en liten 10-årig tjej som hade sparat sin månadspeng från första början hon startade med det, för att kunna köpa sig sin egen skidutrustning. Go liten tjej!

Alla mina punkter som jag skulle ha gjort denna helgen är avbockade, förutom städningen. Varför skjuter man fram det som är lite mindre roligt? Dammsugning hade behövts, men här är ingen som kommer på besök (Mamma skulle dock kanske komma idag, kom jag på!!) så det blir inget "måste". Det blir väl som vanligt att man göra det i sista minuten, med andra ord på onsdag. Dagen före Patriks hemkomst! Eller rättare sagt väldigt snart om nu min lilla mamms skulle komma på besök.

Jag är så fruktansvärt sugen på riktig mat, något varmt. Hemmagjord mat! Men jag orkar inte, och dessutom så har vi inget gott hemma som kan tillagas. Nåväl, min mage tackar nog mig om jag inte äter, jag har så fruktansvärt ont i magen idag. Magen har dock blivit betydligt bättre än förr. Jag hade fruktansvärda magproblem! Men ju mindre jag tänker på magen, vad jag äter, fetma m.m så har min oro-mage försvunnit till viss del. Konstigt att psyket kan påverka en mage så mycket!

Nej minsann, nu börjar ju Lyxfällan för tusan. Redan missat 5 min. Dags att avsluta! Men först en liten ego bild från igår!



Puss & kram

Inga kommentarer: