måndag, maj 16

4, 1 år!

Idag är det den 16 Maj och jag & Patrik firar 1 år. Gud vad tiden har sprungit iväg! Det känns som att det var igår vi var i Köpenhamn - dagen då vi bestämde oss för att vara ett par! Det var en rätt rolig tripp faktiskt. Patriks föräldrar skulle fira sin 30-åriga bröllopsdag i denna huvudstad och Patrik hade därför frågat mig om jag ville följa med. Jag hade endast träffat hans föräldrar en gång tidigare och hans systrar hade jag inte träffat alls, så jag trodde verkligen inte han menade på allvar. Men jodå, allvar menade han eftersom han redan hade meddelat sin pappa att jag skulle med. Patriks lilla motivering löd: Hon får följa med som ett litet bihang så slipper jag dela hotellrum med er. Jo, man tackar... :) Jag följde dock glatt med och helgen var helt fantastisk. På söndagen den 16 maj, då det var dags att bege sig hem igen, så var det en aning stressigt eftersom både jag och Patrik hade glömt bort klockslaget för utcheckning. Patrik, kille som han är, behövde inte så mycket tid innan han var klar. Jag däremot, jag var ju tvungen att fräscha till mig och hela den biten. Ni vet tjejer! Jag går ner och väntar i lobbyn sålänge, sa Patrik. Kan du inte vänta på din flickvän? sa jag utan att egentligen tänka mig för. Tystnad. Vi båda log lite grann! Senare, nere i lobbyn, satt vi på en bänk och mös lite grann. Då är vi ett par nu med andra ord? Ja, det är vi! svarade den andra.

Jag älskar dig!

2 kommentarer:

sara sa...

IIIIHHH!!! Vad rooligt! jag blev alldeles sprallig i kroppen av att läsa det där pysen lilla! :D Inte fått höra storyn om när ni blev tsm :P bara att det hände då men inte hur!

Massa kramar!

crownleaf sa...

Hehe! Det var väldigt mysigt och det vara massor med pirr i magen. Tro det eller ej, men pirret finns fortfarande kvar! Han lyckas alltid överraska mig med någonting, kivas lite grann & busa med varandra, så vårt förhållande kommer aldrig bli tråkigt :) Hur vi träffades första gången har jag nog skrivit i ett annat inlägg. DET var roligt! :D