tisdag, maj 17

3

Tisdag. På torsdag gäller det. Nu ska jag orka ta mig igenom denna dag, onsdag och torsdagen innan jag ska få se hans söta lilla ansikte igen. Piece of a cake! Han är redan på väg med flyget mot vår huvudstad så med all sannolikhet så kommer vi att talas vid i telefon ikväll UTAN någon jobbigt fördröjning, wunderbart!

Idag var det tänkt att jag skulle rida, privat ridlektion. Men om det ska fortsätta att regna på detta viset så vet jag inte om jag är så pepp på det länge, med tanke på att vi rider ute i en paddock. Jag blir dock inte speciellt besviken i nuläget faktiskt. Det hade varit skönare att ligga hemma i soffan, lyssna på regnet som slår mot rutan och bara mysa med en härlig filt över sig. Kanske t.o.m en god kopp te? Ja, varför inte. Nåväl, klockan är bara morgon och vi vet inte hur vädret ser ut ikväll. Peppar peppar, ta i trä!

Gårdagen spenderades på ett stort shoppingcenter i staden M tillsammans med lilla mammsen, innan jag sedan skulle bege mig hem till min kära vän som planerar bröllop för fulla muggar. Som jag tidigare har nämnt så har jag fått uppgiften att vara toastmaster på detta bröllop! Det blev en hel del att diskutera igår, och som jag känner nu så har jag fått ett bättre grepp om alla punkter och krav som brudparet har.

Parallellt med detta så planeras vår stora Beachvolley turnering 2011. Då jag står som arrangör för detta även i år så blir det en hel del att göra. Som tur är så är jag inte ensam med allt detta arbete utan har delat upp det tillsammans med 2 andra varelser. Men oj va roligt det är!!

Jag känner mig totalt slutkörd. Jag skulle behöva powernapa typ 3 timmar nu känns det. Om man sitter och nickar på jobb - då är det illa. Snälla ge mig en säng och mer tid (möjligtvis pausa tiden?). Nej, inte pausa tiden. Patrik får först komma hem, sen är det ok!

Inga kommentarer: