onsdag, oktober 27

1 dag kvar.

Imorgon kommer min älskade Patrik hem. Han försvinner dock lika fort igen :) Han ska till London med sin far och kika på Arsenal spela mot ......... ja, jag minns inte vad dom hette. Lyckost dom! På söndag kommer han hem igen, så det blir endast en kort och über mysig helg för honom med lite kvalitetstid med sin far. Ovanpå det så är han sedan ledig en hel vecka efter det (v 44). Jag har tagit mig friheten att vara ledig så mycket som det bara går. Jag slutar redan kl 12:30 mån-ons och är därefter helt ledig torsdag och fredag. ÅH, vad jag längtar.

På söndag är det dags för vår andra bortamatch. Vi ska möta ett (föredetta) bra lag. Ryktet säger att dom har mist en hel del bra spelare i deras lag, vilket ger oss väldigt bra chanser. Jag ska minsann ge järnet trots min onda rygg. Jag är taggad och ska minsann ha min revange!

Efter vi har vunnit matchen så blir det racerfart tillbaka hem, då ska lilla J hämtas. Jag och Patrik ska passa honom från söndag till måndag, vilket betyder att han ska SOVA hos oss. Åh, vad mysigt. Tänk er att ha mina två favorit killar i samma säng, lovely! Höra på dom båda när dom ligger och sover så gott (och snarkar). Lille J, han är så underbar. Han är klart en stor favorit i livet.

Nu börjar det närma sig med stormsteg. Patrik är bara hemma 3-4 helger till, sen har vi en helg tillsammans då jag kommer till landets huvudstad, en helg som jag ser fram emot. Det kommer bli en lärorik och behövlig" vistelse. Det är pirrigt! Det har varit en tuff period nu under dessa 3 månaderna och det kommer bli ännu tuffare när dagen väl kommer. Men vi kommer att klara detta!!

Det är mycket planerat nu de kommande helgerna. Man vill hinna med ås mycket som möjligt tillsammans med Patrik och hans familj mm. Jag kommer att lägga all energi på honom och därefter, then I'm all yours my friends :) Hold on! Det kommer bli ofantligt mycket volleyboll, filmkvällar, pyjamasparty, vinarkvällar.. Och ja, vi får inte glömma bort att plugga i all denna hast!!!! Så fort jag bara tänker på detta plugg så blir jag irriterad. Att jag inte kan hitta den satans självdisciplinen. Så fort det blir minsta lilla svårt så är det inte roligt längre. När man inte har någon att diskutera eller spekulera tillsammans med - det går mig på nerverna. Jaja, jag ska i alla fall plugga ikväll, (det skulle jag dock igår också men då hände ingenting). Kämpa på!

Igår var jag hos en ny massör. Jag var inne på det omtalade Facebook och såg att salongen som jag klipper mig hos även hade en massör som endast tog 50% rabatt på alla sina behandlingar. Jag ringde dit så fort jag bara kunden och bokade 1 h massage. Eftersom jag har en hel del problem med min rygg för tillfället så tyckte jag det passade väldigt bra....

... tills efteråt. Hon var alldeles för mesig för mig. Det gjorde inte ens "ont". Det var mer en mesigt skön massage, trots att jag hade bett efter en liten hårdare variant. Men, jag ska inte klaga. Jag fick 1 h massage för 275 kr. Det tyckte jag var rätt så skapligt ändå :)

Idag däremot, då ska jag först till min gynekolog och därefter ska jag till min kurator. Det är dags för mitt andra samtal med henne idag. Jag hoppas att det går bra! Sist vi pratade så gick hon väldigt djupgående i mitt liv. Vad jag har varit med om, varför jag reagerar om jag gör, mina relationer och massa annat. Det är nyttigt, men hon är rätt stel. Hon är inte så personlig och inte speciellt peppande med det ansiktsuttrycket som hon har hela tiden. Hur får man henne att le?

Nu ska jag springa till tåget om en liten stund. Kort arbetsdag på jobb idag. JAG JUBLAR!

Inga kommentarer: