måndag, oktober 11

måndag.

Nu är det måndag igen. Dom där tråkiga måndagarna som jag inte alls tycker om. Det är nog den värsta dagen på veckan. Dels för att det är så lång tid till nästa helg och dels för att det är så jobbigt. Men ack, nu ska jag försöka vara lite positiv och ge järnet idag.

Tro det eller ej (jag är själv fortfarande i chocktillstånd)! Min pappa har skickat sms till mig idag. Att han klarar av att skicka ett sms är jag minst chockad över, det som chockerar mig är att han ville luncha med mig idag. Detta har inte hänt under hela min livstid. Första tanken: Har det hänt något?! Farmot och Farfar?! Oron steg.

Men nej, det var inget som hade hänt. Han ville endast luncha med mig eftersom det var så längesen vi sågs. Jag är imponerad. Men jag har även en svag aning att han har någon baktanke med detta. That's for sure!

Saknaden efter lilla Putte är större än någonsin. Att inte få höra hans röst är ännu mer jobbigt. Saknaden stiger ännu mer då. Klantiga honom som hade sönder hans mobil. Jag har redan fulladdat "reserv mobilen" där hemma så att den är färdig och väntar på honom när han kommer hem, bra va? Samtalet i lördags var det bästa på hela den gångna veckan! Han var glad, jag var glad och det kändes så skönt att få höra hans röst. Det behövdes eftersom jag inte fick träffa han i helgen. Det var verkligen tomt utan honom! MEN.. Nu är det endast TRE dagar kvar till han kommer hem. ÅÅH, vad denna dam längtar :-) Mys, puss, mys, kyss, mys, kramar.. Allt! ALLT!

I eftermiddag ska jag göra vid mina naglar hos söta Jenny. Jag hoppas att allt flyter på lika bra som vanligt eftersom vi har lite ont om tid. Hon ska iväg med handpenning till deras nya hus, och jag har en träning som börjar 30 min tidigare än vanligt - 19:00. Det kommer att gå galant!

Igår hade jag en liten tjejkväll som innehöll massor med mys, hemmalagad pizza, blåbärspaj och en skit bra film som heter "The Back-up Plan". En film som jag varmt rekommenderar Jag gillar Jennifer Lopez som skådespelare! CS, MP och SÅ gjorde mig sällskap och det var verkligen en härlig kväll. Jag tycker om att bjuda hem folk. Göra det mysigt så att mina gäster trivs och känner att dom kan koppla av mm. Fixa och dona är något jag gillar :-)

Nej, nu får jag snart återgå till arbetet, men innan dess ska jag checka min mail snabbt och se om där ligger ett efterlängtat mail från Patrik.

Ha en fortsatt bra dag!

Inga kommentarer: