torsdag, oktober 21

snö.

Idag kom den första snön till oss. Det var inte välkommet, inte av mig i alla fall. Jag gillar inte snön, endast när det är mycket snö och när det ligger kvar på marken, lagom kallt och en mysig promenad i skogen på det. *Drömmer sig bort*

Men nu när det bli slask av allt, halt och kylan som kommer tidigare som man inte är beredd på. Nej, jag gillar det inte. SOMMAR!! Jag vill ha sommar. Springa runt i jeansshorts, en tunn skjorta och känna sig fri från alla lager av kläder, lovely. Nu däremot, ska man ha en tjock jacka på sig så att man känner att man knappt kan röra på sig. Eländet att hitta ett par vinterstövlar som passar mina små fötter. Åååh, vad jag hatar det!

Jag får ta mig i kragen nästa vecka och ta mig en liten runda i staden M och se om jag hittar ett par stövlar. Behovet stiger nu när snön stressar mig. Nu kan jag inte skjuta fram det längre. Mina Converse är tyvärr inte så varma som jag hade önskat att dom var!

All kärlek åt Putte!

Inga kommentarer: