tisdag, november 2

finally.

Helgen var bra. På lördagen var jag i Tyskland (förförsta gången) med Patriks mamma EL. Det var en härlig tripp. Inte nog med att man bättrade på sitt spritförråd så gjorde andra glada genom att handla lite till dom med, efter beställning givetvis!

På söndagen var det ju sen dags för vår bortamatch som jag nämnde i förra inlägget. Sagt och gjort, vi vann med 3 raka set. Det var en riktigt bra match, en av den bästa vi har presterat. Min egen prestation var förvånansvärt bra trots en förfärlig mensvärk.

Idag är det tisdag, vilket innebär att Patrik är hemkommen sedan 2 nätter tillbaka. Det har varit en underbar tid och det kan bara bli bättre. Det är ju trots allt bara tisdag och vi har hela 5 dagar kvar tillsammans. Idag ska vi träffa hyresvärden (typ) och kolla igenom alla saker där sedan branden i vår källare. Jag hade en del accessoarer där som exempelvis ljuslyktor mm som jag inte har haft möjlighet att kolla igenom eftersom Patrik inte har varit hemma. Eftersom jag inte är skriven på lägenheten så har jag inte kunnat fixa detta själv, så nu har underbara Patrik bokat tid med honom kl 14.00 idag.

Imorgon är vi bjudna på middag hos patriks bästa vän JS och hans flickvän EO. En eftermiddag och kväll som jag ser jätte mycket fram emot. Trevligt sällskap, basta lite grann och god mat med god dryck. Man kanske rentav ska fixa en liten "Tack för inbjudan"-present, sådant tycker jag är så mysigt. Eftersom jag slutar redan k l 12:30 imorgon så kommer Patrik in till stan och möter upp mig så att vi kan gå och strosa och mysa lite grann på stan. Åh, vad MYYYSIGT! I love it. Jag ska dessutom passa på att gå in på en av de stora köpcentrumen och försöka hitta ett par vinterskor till mig själv. Mina converse börjar bli en aning kalla kl 05:45 på morgonen. På tal om skor! Jag hittade EXAKT ett par sådana skor som jag vill ha på Tradera.com igår. Givetvis var jag med och budade och hade mig. Men.... Precis när jag skulle lägga mitt sista bud så avslutas auktionen och jag har förlorat auktionen. Typiskt, när man hittar ett par skor som passar mina jobbigt små fötter. Skaffa er aldrig små fötter, det är ett jäkla skit att hitta skor som passar! Det är samma visa för mig varje höst och vinter och jag blir lika deprimerad varenda gång. Jag träffade dock en tjej på tåget förra veckan, när jag var på väg hem från jobb. Hon tipsade mig om en hemsida med skor, med små storlekar. Det visade sig att hon hade samma problem som mig (med andra ord så är jag inte ensam i världen med detta stora problem). Hemsidan heter http://www.chapnlle.com/sv/ . Gå in och kika, det finns säkert skor för dig med storlek större än 34/35 också. Jag har hittat ett par skor som jag vill ha:

Nu kanske man ska ta och fortsätta sitt arbete. Det är trots allt kampanjtider och vi har en hel del att göra. Jag däremot, jag slutar kl 12:30 så jag ska så fort jag bara kan, gå raka spåret till tåget när klockan slår. *Visslar och nunnar av lycka*

Patrik patrik patrik

Inga kommentarer: