söndag, november 14

Jag är stolt!

Jag har en pojkvän som ska tjänstgöra utomlands i 6 månader. En pojkvän som ska klara av alla dessa mentala och fysiska påfrestningar. Att patrullera med ett gevär i handen, hjälpa folket så att dom får en bättre vardag för var dag som går, det är något fint. För varje år som Sverige har hjälpt detta land, så har deras vardag blivit mycket bättre. Jämställdheten har blivit otroligt bättre. Förr var det ingen flicka som gick i skolan men idag är det hela 36% av alla skolbarn som är flickor. Det är ett gott tecken på att Sverige gör skillnad.

Att min pojkvän är med i denna trupp, för att stödja landet och dess invånare, det gör mig något fruktansvärt stolt över honom. Att han riskerar att går in i strider, att köra på hemmagjorda minor eller att bli beskjuten av någon taliban - det är en stor och stark insats av honom.

Han är min pojkvän och sambo och jag är oerhört stolt över honom. Jag vet om att han gör ett jätte bra jobb eftersom han är både mentalt och fysiskt stark som person.

Du är min pojkvän, min älskade, och jag vill att du ska veta att jag stöttar dig oavsett vad.
Jag älskar dig!

Inga kommentarer: