onsdag, juni 23

Spotta galla

Ibland har jag en tendens att spotta galla över folk utan att jag tänker på det. Men om jag ska vara riktigt ärlig så känns det PERSONLIGEN bättre, efter ett tag. Jag ber tusen gånger om ursäkt till er som får stå ut med detta. Men efter att jag har fått prata av mig ordentligt någon enstaka gång så.. så känns det bättre. En stor belastning försvinner från mina axlar även om problemen kvarstår. Men mitt humör och inställning blir genast bra igen!

Med detta vill jag endast poängtera att det inte är något personligt riktat mot er.

De senaste två dagarna har varit lite "down" för mig. Sak för sak uppstår och till slut så blir det en aning för mycket för mig och då kan jag falla ihop. Tyvärr kan det vara en liten pytte sak som helt plötsligt kan bli en väldigt stor sak, men oftast grundas det på något som man går/har gått och grubblat över.

Jag (försöker vara) är oftast den positiva personen som försöker se det positiva i det hela. Jag tycker det är viktigt att man verkligen försöker vara glad och trevlig. Inställning är viktigt! Allt blir ju faktiskt vad man gör det till och ni smittar dessutom av er på er omgivning av ert glada humör/inställning. Men... Självklart kan man ha dåliga dagar/perioder. Alla är vi mänskliga.

Med det vill jag ha sagt att jag försöker göra så gott jag kan, men det blir oftast bättre för mig om jag får prata av mig ordentligt - från grund och botten, och då vill jag bli hörd.


För att framföra lite positivt i detta inlägg så ska jag ge er ett rätt så roligt citat:
"Du är våt och jag är törstig" - finns väl knappast någon mer suspekt textrad sedan "Ska vi plocka körsbär i min trädgård"

Ciao

Inga kommentarer: