måndag, juni 14

Det berömda barbordet

Minns ni mitt berömda barbord som jag skrev en hel del om i början? Tyvärr hände det en liten incident med det när en klantig person (jag) skulla bära in det från balkongen - färgen var inte riktigt torr. Sedan dess har inte vädret eller min motivation funnit ett bra tillfälle att "göra om göra rätt". (Blev det rätt nu PL?)

Denna söndagen så tog jag mig i kragen och körde iväg och handlade de resurser som behövdes. Slipandet var gjort sedan tidigare! Ställde bordet INOMHUS denna gången så att jag INTE skulle behöva bära in ett bord som ej var torrt, om det skulle börja regna.

Jag kan STOLT informera er om att jag blev lika nöjd med mitt verk denna gången. Men...... Vi hinner inte ens äta en sjuhelsickes god middag innan jag kommer in i vardagsrummet och ser någonting som jag inte trodde kunde hända.
Då har vårt satans, jäkla tvärdrag blåst upp skyddsplasten PÅ mitt barbord. jag trodde inte det var sant!!? Dock inte SÅ jätte stort märke, men det syns betydligt mer om man kikar på nära håll, te x om en liten krabat skulle få för sig att sitta just där och äta - Det syns!!

E, släpp det bakom dig! Vi har viktiga saker att fokusera på. Vi har ju faktiskt en liten (födelsedags)gris som fyller år imorgon, den 15 Juni! :-) Ha den äran!

Up where we belong - Joe Cocker

Inga kommentarer: