torsdag, juni 17

Övning ger färdighet

Igårkväll genomfördes ännu en beachträning.

När jag kom fram till beachplanen så tänkte jag tjuvstarta med uppvärmningen innan de andra kom. Döm om min förvåning så var sanden/grusen som asfalt. Det har givetvis med den stora skuren som kom dagen innan. Jag försökte röja upp sanden lite grann med fötterna, men det var i stort sett omöjligt. Det slutade med att vi värmde upp i gräset och sedan så var det bara att bita ihop under matchernas gång, då är man ändå så fokuserad på bollen, att man inte ens märker om det är hårt eller ej. Att slänga sig efter bollen, rekomenderar jag dock inte. Träningen gick för övrigt RIKTIGT bra för mig igår! Jag och min kamrat AS spelade tillsammans hela kvällen och lyckades vinna alla (jämna) matcher. Det var roligt!

Efter kvällens träning så cyklade jag hem och hoppade in i duschen på direkten. Det var nämligen bio-time kl 21:00. CS och hennes vän E? hade bjudit med mig till filmen SATC 2. Eftersom jag inte har sett 1:an så vet jag inte riktigt vad jag har att jämföra med, men jag tyckte ändå att filmen var bra. Den hade dock varit bättre på en fredagkväll då man inte ska upp kl 5.15 dagen efter.

Tidigare på dagen så hade vi den omtyckta bullfrukosten/onsdagsmötet som vanligt. Det var dock inte ett möte som alla andra, utan det var även prisutdelning för våra tävlingar vi på kundtjänst har haft sin emellan varandra, de 2 gågna månaderna. Jag vill då informera er om att jag vann! :-) Jag vann filmerna SATC 1 och Djävulen bär Prada samt en DVD-spelare. Ni kan ju gissa vilken film jag ska se snarast!

Ölandstrippen börjar närma sig med stormsteg och jag känner en viss nervositet. Längtar som fan, men är sjukligt nervös! Det kommer bli toppen :)

Love generation

Inga kommentarer: