onsdag, maj 19

Tiden går fort när man har roligt.

Under dessa dagar som har gått har jag spenderat en hel del tid åt PL. En person som blivit en del av mitt liv - vilket jag är väldigt glad över.

Kristi himmels färdsdagen firades i Danmark tillsammans med PL och hans familj. (Observera att jag skrev hans och inte dess. Jag kan nu avslöja att denna PL är en manlig filur. Vilket ni säkert har förstått).

Trots det dåliga vädret som mesta dels innehöll EN MASSA regn och rusk så blev helgen väldigt lyckad. Hans föräldrar firade sin 30-åriga bröllopsdag - som jag fick reda på DÄR, grr. Vilket i sin tur innebär att det blev en hel del mys på Ströget och goda middagar. Det kan väl tilläggas att det blev x antal stopp/pauser där vi kunde dricka något varmt för kroppen (alkoholhaltig dryck eller kaffe/choklad/the).
En väldigt lyckad helg. Jag hade gärna gjort om det igen!

Eftersom det endast är SEX veckor kvar tills jag ska bege mig till Öland har det nu uppstått lite panik. Man måste ju komma lite grann i form till Beach 2010. Jag har därför, tillsammans med min Kombo, börjat på diet. Kålsoppedieten!
Jag kan väl ärligt erkänna att jag var riktigt, riktigt taggad i början. Man får ju reda på att man ska gå ner massor i vikt, så detta borde vara något snabbt och bra. Ack ja.. Jag har nu hållt på i 3 dagar och jag vill bara ha MAT! MAT! MAT!. Att leva på kålsoppa till frukost, lunch och middag är inte så speciellt lockande längre. Tack gode Gud att vi får käka mängder med frukt och grönsaker, dock ej banan. Upp till 8 bananer får jag käka imorgon... och kålsoppa såklart. Idag har varit den värsta dagen. Att inte kunna få äta något "gott", det är jobbigt.
Tur att det finns folk som peppar en. Tack till PL, Kombo och CS.

Inga planer hade jag ikväll, tills CS frågar om vi ska hitta på något "ovanligt". Alternativ som tv-spel, cykletur, biljard, "Buzz" och bowling nämndes. Vi (jag) bestämde oss för bowling.

Ikväll kl 20.00 blir det bowling tillsammans med CS, SR och PL.
Akta er, för denna tjej kommer att vinna!

Ciao

1 kommentar:

Filur sa...

Den personen anser att du är väldigt viktig också;)