fredag, maj 7

Drömmar om munkedalsfolk och mobilstölder

Inatt hade jag en fasligt rolig dröm.

Jag drömde att jag var på restaurang med PB. Väldigt trevligt var det.
Helt plötsligt så frågar restaurang chefen om vi kunde hjälpa han att vika servetter till hans stora bjudning som var under morgondagen. Det var, vad jag förstod, en väldigt stor och viktig bjudning. Eftersom jag och PB är så snälla så ställde vi upp på detta.
Vi stod och vek servetter, minuterna gick. Det var dock trevligt! Massa skitsnack, bl a om min nya mobil som jag hade lagt undan medan vi höll på att "arbeta". Och PRECIS när jag vänder mig om för att kontrollera så att mobilen ligger kvar på bordet, så ser jag en snubbe med basker och mjukiskläder TA MIN MOBIL. Jag får panik och skriker "Din jäkel, lämna tillbaka mobilfanskapet!!". Idioten börjar springa och givetvis, snabb och hysterisk som jag var, så sprang jag efter som en galning. Stackars PB stod kvar som ett frågetecken. Eftersom restaurangen var fullproppad med folk så var det inte det lättaste att få tag i snubben. Inte blev det bättre av att en dum idiot ställde sig i vägen för mig (säkert planerat!!).
Nåväl, efter att jag hade skakat av mig den äckliga och dryga jäveln som stod i vägen för mig så skrek jag högt och rakt ut "ÅT VILKET HÅLL SPRANG HAN??!". Precis som i en disneyfilm så stod alla restaurangens gäster och pekade åt ett håll - genom en dörr som leder in i ett annat rum tillhörande restaurangen. Jag sprang efter men försökte däremot smyga mig in i rummet (om ifall han skulle gömma sig). Vid ett biljardbord, som stod till vänster, stod där en kille som var lik honom. Jag la mig ner på alla fyra och kröp fram till motsatt sida av biljardbordet så att han inte skulle se mig.
Jag smög mig närmare, närmare och närmare och till slut så hoppar jag fram och skriker BUUUUUUUUU! (Fråga mig inte varför!). Till min förvåning så var det en gammal vän till mig, så där stannade jag kvar och snackade lite skit med honom.

THE END

(Ni som undrar vad som hände med tjuven och mobilen så får ni helt enkelt fortsätta att undra. Jag vet inte själv, eftersom jag blev väckt av det satans alarmet.)

Inga kommentarer: