söndag, maj 9

"Arbetshelg"

Arbetshelg kan det väl kallas. Jag brukar inte arbeta helger men denna helg har det blivit en del extra(cash). Lördag och söndag 09:00-13:00.

Igår morse när jag skulle möta upp min kollega HL på stationen i staden Y, så upptäcker vi att inte tåget går som vanligt kl 07:40, utan det gick 07:10 eller 08:10 (vilket vi inte kan ta då vi kommer för sent). PANIKEN VÄXTE vill jag lova. Vi var tvugna att vara på jobb i tid eftersom det var jag som skulle larma av. Lavinmeddelandet skulle avaktiveras innan telfonerna skulle börja ringa.
HL ringde runt till folk som han kände, som skulle kunna tänka sig att låna ut sin bil oss. Det såg mörkt ut ett tag. Tills.... han ringde sin kära mamma som fick köra från S till Y och sedan tillbaka igen och vidare mot M. Vi kom i tid!

När jag väl kom hem kan det nämnas att jag gikc och la mig framför en film. Jag somnade på direkten och sov 6 timmar non-stop. Jag vaknade till när mamsen kom hem från en konfirmation som hon hade varit på. Då slog vi på en ny film, och gissa vem som somnade och sov hela natten? Jo, jag!

Idag fick jag upp tidigare för att ta tåget som går kl 07:10. In i duschen och kvickna till lite. Mamsen låg fortfarande i sängen och sov så sött. Iväg traskande till tåget, med musik i öronen, funderade jag på hur jag ska klara mig igenom den kommande veckan. Det kommer inte bli några problem! Kikar på perrongtavlan (eller vad det nu kan kallas för?) och ser till min förvåning att det FÖRSTA tåget går kl 08:10. "fan-helvetes-piss-mög-skit-fanskaps tåg, tänkte jag". Springer tillbaka till mammas lägenhet och berättar vad det är som har hänt. Eftersom mamma är extra kinig när hon är nyvaken så blev det inte någon vidare bra stämning i början. Men jag fick, tack gode gud, låna hennes bil.

Så det blev en lite morgonpromenix till gragaet och sedan en tripp till M. Nu sitter jag på jobb och har dödstråkigt eftersom det knappt ringer. MEN.... jag får skriva på min blogg OCH få betalt för det :)

Pga denna incident så kommer jag hem 1 h senare eftersom jag måste tillbaka till Y och lämna tillbaka bilen. När jag väl kommer hem 15:40 ska det tvättas, städas och rensas i källaren. Jag hoppar av glädje. Känn min ironi!

Vill bara krypa ner i sängen och sova.

James Morrison - You make it real

Inga kommentarer: