tisdag, augusti 17

Packlista

Nu börjar det närma sig med stormsteg och jag ansåg att det var dags att skriva en packningslista. Jag menar, hur roligt kan det vara att resa ifrån volume mastern?! Jag vet ju hur förvirrad jag kan vara, och det finns säkert fler som kan intyga det. Dock är det inte jag som är i sådant stort behov av den, utan det är CS. Och gissa vem som lever farligt om den skulle bli glömd - jo, JAG! Så jo, packningslista är ett måste. CS har väl ett stort behov av att pimpa till sig lite inför turkarna, vem vet. Dom är ju riiiiiktiga karlakarl:ar, (känn av ironin).


På tal om packningslistan. Jag kom på att det kommer bli en hel del vin. Min vinpimplarvän, CS, ska ju med och det kan bli rätt tufft för mig eftersom vin har en jobbig påverkan på mig dagen efter. (CS är så pass van så hon kommer inte ha några problem). Så överst på listan stod (observera dåtid) det "dagen-efter-piller", dock tyckte jag att det var något fel med det, och då plötsligt kom jag på att det faktiskt heter "bakis-piller"....

Flytten är genomförd, dock fortfarande lite småsaker kvar men det kan jag ta med bilen när väl tiden vill räcka till. Jag chockerades över att se hur mycket saker jag har egentligen har, det kändes inte så värst mycket. Var det kanske för att allt var intryckt i ett hörn på vinden? Det såg inte så mycket ut. Jag har i alla fall fått det bevisat att jag måste rensa min garderob. Det är prio nr 2 just nu (resan har prio nu nr 1). Funderar på att jag ska ta mig en rejäl rensning ikväll, efter att jag har fotograferat mina onödiga däck+fälgar.

Som ni redan vet så kommer tågen och jag inte så bra överens. Igår missad ejag min träning pga förseningar. Jag surade dock inte över det, eftersom jag har så sjukt mycket jag ska hinna göra (innan det är läggdags). Så igår blev det en fixarkväll istället: Pantade flaskor och burkar, skänkte ännu mer kläder till insamlingen och fick LITE undanplockat i lägenheten. Ikväll däremot så ska jag göra en massa saker. Först ska jag en runda till svärföräldrarna (fotografera min däck), sedan ska jag dammsuga, lära mig hur man laddar ner enstaka låtar (örongodis till turkiet resan), plocka undan alla kläder som ligger i andra halvan av sängen (man måste ju fylla upp den med något när ens muskelknutte inte är hemma), rensa min garderob(!!!!) och OM jag hinner så ska jag en sväng in om Puttrichs syster och få tag i de älskade fotografierna. Men tiden vill nog inte räcka till, som vanligt.

Herr Förvirrad har äntligen hittat sin internetdosa, skönt att den är funnen igen. Kanske ett tecken på att han ska bli lite bättre på att organisera? :-) Tack för att du tog dig tid att lyssna på mig igår. Jag behövde verkligen det. Den största delen är löst nu, och det är tack vare dig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gillar inte den negativa klangen i texten att hon den där CS ska vara alkis/ragga på turkar...