onsdag, augusti 11

Muskulösa män

Har ni sett den nya ICA-reklamen? Gör det. Dessa ICA-reklamer är små snuttar som visas på TV4. Små snuttar där man får följa med Butikschefen Stig Olsson och hans anställda: Ulf, Sebastian, Cindy och Jerry (Praktikanten). Minns ni för allra första början? Då var det en äldre dam som visade upp veckans varor i TV rutan och läste upp dess pris. I bakgrunden fanns det sedan andra varor, ICA klubbkort och andra ICA ikoner - tråkigt. Nu när de visar dessa underbara och komiska filmsnuttarna så blir det genast betydligt... roligare. Ulf är klart min favorit. Lagom förvirrad, men vill ändå synas och göra ett bra jobb trots att han är en stor mes. Han tror han kommer med otroligt bra ideér men i slutändan så är dom tyvärr inte så bra.

Denna veckans reklamsnutt är helt klart min favorit (näst efter de snuttar där praktikanten, Jerry, medverkar). Ulf stormar ut med slitna jeans short, vitt linne och är världens heting. Ser ut att vara i drömmarnas värld hos Cindy. Han är solbränd, muskulös och inoljad - pricken över i:et. Han häller hett kaffe över sig, så där sexigt (ni vet), sedan står han med en "jackhammer", är ännu mer inoljad och är grymt sexig. Men som jag sa innan.. Han är en mes. Stig kommer förbi och skriker "Men Ulf, du förstör ju golvet". Allt det där fräcka försvann, precis som om luften försvinner ur en ballong. Flyger pruttandes iväg - en sådan där besviken känsla. Mesen kom fram! Cindys drömmande distraherades men väcks sedan till liv igen när hon ser Stigs bak. Varför? Det vet jag minsann inte.

Stört skön! Om ni också vill se snutten så kan ni se den här. (Låter bättre att skriva "ni" trots att jag nog bara har en läsare).

Muskulösa män
Att kvinnor föredrar muskulösa män ör ingen nyhet. Detta är för att dom helt enkelt känner sig mer trygga. Att ha en man som är mindre än sig själv känns inte så beskyddande. Nu påstår jag inte att alla föredrar muskulösa män, detta är mina spekulationer på det hela. Självklart ska det inte vara någon sjudundrans muskelknutte och inget benrangel heller, utan det ska vara lagom. Det finns nog kvinnor så att det räcker till för såväl muskulösa som små killar. Det finns massor med kvinnor som dregglar över Magnus Samuelsson, men det finns minst lika många som föredrar DJ Qualls. Alla lyfter vi fram våra bästa sidor, som exempelvis Ulf på ICA. Han har sin lilla mesiga lilla personlighet, men kan såväl vara den fräcke och sexiga "muskel"knutten (med hjälp av lite olja mm).

På fredag kommer min muskelknutte hem! :-)

6 kommentarer:

hon där sa...

Din läsre har sett reklamen,liksom förmodligen hela svenska folket ;)
jag är väl en av de som ganska lite bryr mig om muskler. Visst det är väl en fördel och kan absolut finna det ganska trevligt att klämma på ett par muskler...men en trevlig rockig, tanig kille är ju int ehelt fel heller. Tänk Fibes Oh Fibes...eller ja.
Insidan räknas ju också!

crownleaf sa...

Hur kommer Fibes, oh Fibes in i bilden?

hon där sa...

Så sant så sant. Christian i Fibes og Fibes är ju inte alls en tanig rockkille. Dock snygg ändå...ska se om jag kan ta ett bättre exempel...Pelle i The hives? han är ju söt!

Anonym sa...

Vad gör du om din muskelknutt kommer hem som magnus samuelsson då?

Hon där sa...

Tror att flickan vill ha den Magnus Samuelsson som är i risifrutti reklamen, som rullar på höfter och sånt ;)

crownleaf sa...

Jag hade bönat och bett. Bett om att få bli lyft på både det ena och det andra sättet. Bönat om att bli "slängd" överallt.. Mhmmm *drömmer*





Så där som i Let's Dance!
Vad trodde ni?