onsdag, augusti 4

GÄSTINLÄGG

Det är ju hon!

CS som jag tydligen så fint kallas, har tillfälligt kapat Hennes blogg. Jag, som är en mer eller mindre frivilligt omnämnd figur i denna blogg, har för en dag fått ta över ”En flickas visa” för att visa ALLA läsare hur detta ska gå till. För vad få människor vet så är jag en riktigt bloggveteran, med många bloggmeriter på listan. Jag läser ca 20-30 bloggar om dagen, jag har följt bloggdrottningen Blondinbella sedan begynnelsen då hon endast var ett blont mähä som publicerade bilder från hennes porrparty. Och inte nog med det så har jag trots många års av förnekelse bloggat själv.

Vad är detta fenomenet då som gör att folk utlämnar en del, hela eller påhittade delar av sitt liv i så kallade internetdagböcker? Tja, det är ett ämne i sig som skulle kunna täcka 13,5 hp under kursen ”sociala medier och dess ringar på vattnet” (anmälan till den kursen görs till undertecknad) och jag ska därför inte gå in (för mycket) på detta nördiga ämne. Inte just nu i alla fall.

För nu ska vi prata om Hon med stort H. Hon som faktiskt är ägare till denna lilla sida. Hon som vill dela med sig av sitt livs erfarenhet till er glädje, sorg, ilska och svindlande bravader. Varför just här? Jo, ni ser att Hon är en inte alltför stor/lång kvinna, en tuff brud i lyxförpackning, en tuff tjej i snyggt fodral, en litet stycke dynamit maskerad til sockerbit…ja ni fattar…Sanslöst snäll och trevlig som jag umgås hela arbetsdagen med över msn. Hon som står ut med mitt sjungandes över msn, dåliga ordvitsar och står ut med min tristess, och det är sällan hon skulle göra en fluga förnär. Men nånstans måste ju känslor också ge sig uttryck, och även om Hon inte alltid har storleken med sig, har hon kanske större känslor, vetskap och bravader än de flesta att dela med sig utav! Därav bloggen…

Vi lägger tre punkter till här … (internt)

Känns som jag tappade tråden. Ni läsare, som är alldels för få för att vara rimligt, har fått följa Henne i vått och torrt. Det är fester, jobb, pojken, tågresor, pojken, fest och allmänt folk. Det är EC, CS, MP, PL, SR, JS och alla möjliga initialer. Det är livet – och inte vilket liv som helst, för något lugnt leverne har hon inte vår EC. Ett liv som vi runt henne gärna är med på och tar del av.

Det är fart och fläkt i den där flickan.

Folket ska kanske börja kommentera!

Nu finns det ju vissa steg som man kanske saknar i Hennes blogg som finns i så många andra bloggar, jag ska dock ge en förklaring till detta.

Dagens outfit – Alltså tjejen har ju redan sinne för stil och smak. Risken om hon lade upp en kissnödig-dagens-outfit-bild är ju att folket hade kopierat henne. Tänk små EC-kopior över hela K-staden. Inget jag vill vara med om…

Listan – Tjejen har ju mycket roligare saker att skriva om än ”Åt jag till kvällsmat igår” eller ”Hette mitt första husdjur”. EC har ett oerhört intressant liv, inte vill ni väl läsa någon torr lista?

Nej! Ge oss filmkvällar med CS, utgångar med CS, äventyr med CS – vi vill veta allt! (Och jag vill veta allt om mig ur från Hennes perspektiv).

Kvinnan avslutar alltid med något minnesvärt (ibland inspirerat av undertecknad) och så även jag

Dream as if you have forever, Live as if you only have today

/CS

Inga kommentarer: