måndag, augusti 16

En stolt Hon

Nu är helgen förbi. Alla aktiviteter och planer är genomförda och allt har gått jätte bra.
Turneringen som jag höll i blev succé. 16 st lag var anmälda och alla kom som dom skulle. Det enda strulet som inträffade var att Hotellet, som har vår nyckel till förrådet där näten förvaras, inte hittade nycklarna. Jag kände hur ilskan steg. Jag ville bara skrika. Efter massa om och men så hittade vi nycklarna som tur var. DJ:n var på plats men hade inte påbörja sitt arbetet pga att Teknik snubben bara satt och glodde (och antagligen väntade på mig). Tältet fick inte stå där det var planerat, men det blev bra ändå. Ljudet var ju betydligt bättre än vad jag hade föreställt mig. Ett stort tack till DJ Jolly Johannes.


Folket som skulle häjlpa till med tält, grill, nät mm började strömma in. Alla sattes i arbete och det sa inte mer än "pang" så var allt på plats, fortare än vad jag trodde. Vi var dock en aning sena i tidsplanerna, men det hade lagen överseende med. Istället för att starta den obligatoriska samligen 09:30 så körde vi igång det kl 10:00. Runt kl 15:00 tiden så kom det ett riktigt bad (ösregn) men det försvann lika fort igen efter 5-10 min, tack för det. Jag var en ANING orolig för högtalarna, men dom klarade sig efter en massa sopsäckar och tejpning. Det var det enda som inte rullade på som planerat.


Alla de deltagande lagen var jätte nöjda!


Det vinnande laget hette ZOO, jag har dessvärre ingen aning om vart dom kom ifrån, men dom har deltagit förr. De andra turneringarna som dom har haft så har det varit min tränare D och hennes lag som har hamnat i finalen tillsammans med ZOO. Dock är det tränarens lag aom alltid har vunnit men detta året så bröts traditionen - ZOO är våra nya vinnare. Härligt!


Dagen gick på som smort. Alla var nöja, musiken var kanon och mina hjälpredor gjorde ett toppen arbete. Ett stort tack till MP, AF och min Mamma - guldklimparna.



Inga kommentarer: