måndag, april 29

Hjärnan går i högvarv!

För er som känner mig så har jag bott lite överallt i detta landskap. Jag har fått tuktas med en hel del tråkiga men även fantastiska händelser i mitt liv. Om det inte vore för mina vänner så hade jag inte varit den personen som jag är idag.

När jag var mindre var jag "ett mobbat, tjock och äckligt litet barn". Det var i alla fall vad jag fick höra av andra. När jag (och min mamma) väl hade flyttat därifrån så började mitt nya liv. Folk accepterade mig fär den jag var, de ville lära känna mig och var faktiskt intresserade av alla ord som strömmade ur min mun. Jag kände mig accepterad!

Jag kände mig mycket gladare och lyckligare. Jag hittade min livsglädje på nytt. Fotboll, ridning och volleyboll blev helt plötsligt ett fritidsintresse än ett hat, som all typ av träning var för mig tidigare. Tack vare alla de fina och betydelsefulla personerna som jag idag har i mitt liv, så hade jag aldrig suttit här idag!

Dagens Revengeavsnitt (som sändes i torsdags) är slut och här sitter jag med tårfyllda ögon och snörvlar. VARFÖR visas det inte var dag? Hur ska jag kunna hålla mig till torsdag nu då? Revenge är min absoluta favorit serie.

De gånger som jag mår riktigt dåligt så har jag haft en destination som jag verkligen känner att jag kan "rymma" till och lämna alla problem/irritationer/krångligheter bakom mig (i alla fall lägga de åt sidan för någon timme/dag/vecka), det är staden S. Hela dagen har jag gått och längtat efter morgondagen, för då ska jag dit. Jag har en riktigt bra feel-good-feeling när jag är där. Jag känner mig "som hemma". Jag får ett konstigt lugn i kroppen och jag känner endast glädje. Jag skulle nog kunna tänka mig att bo där (TROTS ALLT!!), men jag skulle vilja bo i de söta små husen/lägenheterna (gamla stan?) som ligger nere vid hamnen. Där är så mysigt och fint, och som pricken över i:et så hade det passat utom ordentligt bra till min stil och inredning!
Det som får mig att tvivla är dock läget på staden, varför kan det inte ligga närmre staden M? Shoppingen, vänner och framför allt mina chanser till ett välbetalt arbete finns ju där och inte i S. Men allt kan väl inte vara perfekt, eller?

Jag vill flytta nu!

Jag satt förresten och petade lite grann på tangenterna ikväll och upptäckte en jätte mysig restaurang i S-området, Friden. Gud, så mysigt det verkar vara där! Precis i min smak! Man blir helt glad bara av att se bilderna där ifrån. Gå in på deras hemsida så förstår ni vad jag menar. Jag kan dessvärre inte yttra mig om hur det är in real life med tanke på att jag aldrig har varit där, men det är absolut ett ställe som jag ska till. Punkt!


With love, ecrownleaf


Inga kommentarer: