torsdag, april 18

Scared.

Ännu en dag har snart passerat och ikväll tog jag mig i kragen och kopplade bort alla (trodde jag) tankar som inte har med studier att göra. Jag har varit väldigt flitig, jag har kommit hem, ätit, bytit om till mjukis (bagy style tonight), slängt mig i sängen i 1 timmes tid, burit ner alla mina böcker och tillbehör till köksbordet och nu sitter jag här och skriver detta (onödiga?) inlägget. Sa jag flitig? Jag är inte ett dugg produktiv för fem öre. Om inget annat så ser det i alla fall BRA ut med mitt lilla bok-bad, det är inte lika kalt på bordet som det annars brukar vara.

Allt annat förutom studier är så mycket roligare.

Jag har en tendens att låta mina hörlurar växa fast i öronen på mig när jag är lite mindre glad än vanligt. Musik tilltalar mig väldigt mycket och det säger så mycket om en. Just nu är min nya favorit Ida Redig – Everywhere. Berör.

När jag var på praktiken idag tjuvlyssnade jag på min chef. Hon pratade med en bekant, som var på spontant besök, om att hon har en ledig tjänst. Jag gjorde ett litet glädjeskutt i smyg och började spinna på ett kommande samtal om en eventuell framtid hos henne. Jag har ju alla mina ögon och öron öppna för lediga tjänster för tillfället, och om jag får möjligheten att arbeta ihop/med henne kommer jag inte tveka en sekund. Hon är en fin människa och jag trivs så bra med mina arbetsuppgifter och med det ansvar hon ger mig.

Nej, om man skulle ta sig i kragen och faktiskt påbörja kvällens studier, istället för att bara sitta och stirra på dem.


Can you hear me calling out your name
You know that I'm falling and I don't know what to say
Speak a little bit louder I live on a shout



With love, ecrownleaf

Inga kommentarer: