onsdag, april 17

Framtidsfunderingar #1

Har ni varit med om sådana perioder där man inte riktigt vet vart man står, vart man siktar eller vad man egentligen vill? Nåväl, jag välkomnar denna fantastiska, underbara, fruktansvärt äckliga jäkla period med stängda och bestämda armar.

För att inte specificera mig helt och hållet så väljer jag att nämna en annan del i min problematik, nämligen boende. Jag har hela tiden sagt att jag ska bo i staden M med tanke på att jag har byggt upp min arbetscirkel (heter det så?) där så pass bra nu. Jag har hittat 2 stycken arbetsgivare som jag trivs väldigt bra hos. Mitt mål är ju såklart att få jobb hos någon av dem, men om inte fallet blir så vad händer då? Vill jag bo i staden M i framtiden? Jag är väldigt impulsiv av mig, vilket jag fick höra bara för 1 timme sedan av min kära mamma, och hon har verkligen en poäng i det hon säger. Ena dagen vill jag en sak och nästa dag vill jag kanske något helt annat. Jag är en jätte märklig människa, och det är ingenting jag är stolt över.
För bara någon dag sedan så "rymde" jag till en destination där jag känner mig hemma och trygg. Men är det staden i sig eller är de omgivningen som ger mig den känslan?

För att ge mig själv ett litet smakprov så har jag bestämt mig för att jag ska gå på en lägenhetsvisning på söndag den 21 apr, kl 12.00, samt en på måndag den 22 apr kl 18.00. WMGL (wish me good luck)!

Här är söndagens ögongodis för er som är intresserade: http://www.vaningen.se/objekt/OBJ30208_1257497006



Sara Dawm Fimer - Med dig vid min sida


När jag står på bergets topp
När jag går i den djupaste dal
Finns det inget på denna jord
Som jag inte kan klara av

Om du finns hos mig
Om du tror på oss
Ge mig din hand
Med dig vid min sida
Klarar jag allt
Klarar jag allt

När dom vänder mig ryggen
När människor blir små
När vägen är mörk
Ska jag fortsätta gå
För med dig är jag modig
Jag är den jag vill va'
Och hur det än blir nu
Är allt som det ska

Om du finns hos mig
Om du tror på oss
Ge mig din hand
Med dig vid min sida
Klarar jag allt
Klarar jag allt

Vi är bara i början
Vi får pröva oss fram
Vi har en lång väg framför oss
Jag är öppen för allt

Om du finns hos mig
Om du tror på oss
Ge mig din hand

Med dig vid min sida
Klarar jag allt
Klarar jag allt
Klarar jag allt

Inga kommentarer: