lördag, maj 4

Teknikens under

Sitter i sängen och återställer min käraste ägodel - min iPhone.

Varför? undrar ni säkert. Jo, det ska jag ta och berätta för er. Igårkväll när jag kopplar in min telefon till datorn (har mitt internet via min mobil) så berättar iTunes för mig att jag ska uppdatera min programvara. Med ett enkelt knapptryck så godkänner jag förfrågningen och uppladdnings-bilden kommer upp. Jag väntar snällt. Jag väntar en lång jävla tid. Till slut stänger mobilen av sig. I say what?

Då visar det sig att uppdateringen och "hämtningen" av den nya programvaran inte kan ske samtidigt eftersom mobilen sätter sig själv i standby-läge (heter det så?) och då kan ju inte internetet fungera samtidigt. Så inatt har jag inte haft någon mobil, vilket i och för sig har varit rätt skönt. Jag har sovit som ett litet barn.
Nu på morgonen så har jag fått låna ett USB-internet, som jag kallar det, av herren i huset och nu ligger telefonen snällt med uppladdningens-bilden på igen. Det tar en sjuhelsickes tid bara. Jag har hittills suttit och väntat i 25 minuter. Vänta är inte min starka sida...



Jodå minsann å dá, på måndag är det omtenta (den andra och sista chansen). Det innebär studier hela långa helgen. Wish me good luck!

På fredag kl 05.00 beger jag mig till Berlin. Rymmer iväg från vardagen lite grann. Det behöver jag verkligen!  Så om jag inte svarar på några sms, inte uppdaterar instagram med mina ovanligt många och icke betydelsefulla bilder så är det för att jag kommer stänga av min mobil (tror jag på det själv?) eller så är det för att jag helt enkelt inte vill svara (vilket jag kommer göra ändå, eftersom jag kan inte leva utan mina nära & kära).
Ni förstår vart jag vill komma? Jag vill kunna lägga ifrån mig min mobil och bara njuta av nuet, utan att få panik över att inte kunna hålla mig uppdaterad, dubbelkolla så att jag inte har fått något sms (jag kan ju faktiskt ha missat något viktigt) eller ha tillgång till en kamera. Jag gillar min kamera på min mobil. Ja, så får det bli. Det är den bästa ursäkten jag kunde komma på - en kamera måste man ha med sig!

Nu är mobilen uppdaterad och klar. Nu ska denna lilla spillevink öppna böckerna och påbörja dagens studier, som förmodligen kommer pågå fram till kl 23.00 ikväll. Jag älskar mitt liv.....

with love, ecrownleaf

Inga kommentarer: